Annons:
Etikett02-hälsa-beteende-kosthållning
Läst 1624 ggr
enfrämling
6/18/15, 6:32 PM

Klor

Jag är orolig för att min hamsters klor är för långa :/ jag vet inte exakt hur långa dvärghamster klor ska vara. Hur vet man att de är för långa ?

Har inte möjlighet att lägga upp bild på klorna nu men om någon kunde lägga upp en bild på hur långa de ska vara och vad som är för långt så hade det varit jätte bra :)

Lite rörigt kanske men hoppas att någon förstår 🤪

Annons:
Chiquita_animal
6/19/15, 9:57 AM
#1

Hej, min ena hamster har också väldigt långa klor. Vet tyvärr inte riktigt hur stora dem ska vara men det märker man nog. Och har också ett problem; Har försökt klippa med nagelbitare bara en liten bit men han vägrar att sitta still och sprätter och springer iväg när jag ska klippa, finns det något som kan lugna dem?


enfrämling
6/19/15, 10:26 AM
#2

finns det kanske inte veterinärer eller djuraffärer som kan klippa klorna åt en för jag kommer aldrig att kunna klippa hans klor själv 😐

Chiquita_animal
6/19/15, 10:45 AM
#3

På arken zoo så erbjöd dem mig att klippa mina hamstrars klor när dem blir för långa. Vet inte om dem gör det längre för det var ett tag sedan men jag vet att veterinären absolut kan göra det åt en för en viss summa pengar :)


Chress64
6/22/15, 7:01 PM
#4

Har du någon uppfödare i närheten? Jag fick hjälp av uppfödaren, som både visade och lärde mig hur jag skulle hålla/ göra. Uppfödarens tips var att klorna skulle klippas i " höjd med pälskanten på tån" om du förstår vad jag menar. Lycka till!

enfrämling
6/24/15, 11:05 PM
#5

tror inte jag har någon uppfödare i närheten om jag inte vill köra i 50 min :/

Upp till toppen
Annons: