Annons:
Etikett00-allmänt-hamsterprat
Läst 657 ggr
Bellie
2015-06-10 20:00

Flera hamstrar på en och samma gång!

Är det bara jag?

Varje gång jag ser en hamster på t.ex. blocket eller liknande så vill jag bara köpa den, bara för att jag kan och tycker om hamstrar så mycket.

Fördelen med att ha många hamstrar är att man alltid har saker att göra. 

Vad tycker ni, dåligt eller bra med många hamstrar, vill få igång en diskussion c8

Hello It's Me... :3

bellatrixhamstery.weebly.com Lipar

Annons:
Mirre395
2015-06-10 21:19
#1

Jag tycker det är bra om du tar hand om/köper hamstrar på t.ex. Blocket som behöver bättre hem. Många skaffar hamstrar utan att ens veta hur man tar hand om dem och säljer sedan på blocket för att de tröttnar. Blir så fruktansvär arg på dessa personer, men samtidigt så gör alla misstag. Det finns så många annonser på blocket på hamstrar i olagliga burar och med alldeles för små hjul, hus och med saltstenar o.s.v. Egentligen är det väl djuraffärens fel som ger ut denna faktan men man tycker ändå att man borde läsa på lite mer innan man beslutar att skaffa djur. Nu var det inte detta du frågade om men jag ville bara tillägga detta och uppmana fler att ta hand om hamstrar i nöd istället för att köpa från djuraffärer, uppfödare eller privatpersoner i första hand:) Tillbaka till ditt inlägg:) Jag tycker att det är bättre med en hamster för att man då kan ge den extra mycket uppmärksamhet, vård och tid men samtidigt så kan vissa det när man har fler också:) Har man bara en så kan man även ha en större bur och lite dyrare saker till den och man kan spendera hur mycket? tid man än vill på hamstern. Har du dvärghamster så ska du ju ha flera men jag tror att du syftar på hamstrar i olika burar?

Lingtardo
2015-06-11 15:37
#2

Jag har sammanlagt 5 hamstrar o 3 gerbiler så man kan egentligen inte ha för många hamstrar hah.

Bellie
2015-06-12 09:41
#3

2# Samma här :D

1# Asså jag menade både och. Jag har hittat en dvärghamster hona på blocket som ägaren haft i 8 dagar och som är 6 veckor, och sonen ville inte ha henne. Den tänke jag åka och titta på i morgon.

Jag har inget problem med att ha flera hamstrar, dom får lika mycket omtanke och vård.

Hello It's Me... :3

bellatrixhamstery.weebly.com Lipar

Upp till toppen
Annons: