Annons:
Etikett02-hälsa-beteende-kosthållning
Läst 882 ggr
[candy_suki]
2015-06-09 21:14

Ny hus | Problem

Hej! Köpte ett nytt hus till min hamster för att den gamla huset var plast och hade ett litet fönster, då bet han sönder den och jag var orolig därför bestämde jag mig att köpa ett trä hus, den är rätt stor jämför med förra husen och har två våningen. De flesta tiden ligger han där inne och sover. Det känns som han inte är lika aktiv som förut. Jag ger honom mat varje kväll klockan 8-9 han brukade leka efter maten men nu efter maten går han direkt in i huset och typ "njuter"…jag vill inte ta bort husen för att det för sent att "lämna" tillbaka den. Hur ska jag göra? Ångra mig faktisk att jag köpte den….

Annons:
thea_thea
2015-06-09 21:18
#1

Låt hamstern vara. De är inte några aktiva djur så låt honom sova.

Zepp
2015-06-09 21:30
#2

Han har äntligen fått ett hus han gillar.. låt han njuta!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

[candy_suki]
2015-06-09 21:41
#3

#1 Inte aktiv djur? De springer ju flera mil på kvällen?? Han brukade springa efter maten… #2 :) Aa han älskar verkligen husen och det ser jag, ville bara att han få lite motion

thea_thea
2015-06-09 21:44
#4

Din hamster motionerar så mycket som han vill, var glad över att han trivs med sitt nya hus istället för att oroa dig över struntsaker. Om du är orolig kan du ju alltid sprida ut maten och ge extra gnagisar.

Zepp
2015-06-09 22:10
#5

Så länge du inte sätter in TV och drar in Internet så tror jag inte det är någon fara?

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Dvärgvädur
2015-06-10 07:10
#6

Jag tycker verkligen inte att du ska ta ut huset. Plasthus har dåligt med luft och om han gnager på det kan han råka få i sig plasten. 

Om han hellre vill vakna senare på kvällen och njuta av sitt nya hus är det bara bra. Hamstrar är ju vakna hela natten och röjer, inte bara en timme. Det är toppen att du bytte!

                                                                   // Johanna

                                         Medarbetare på Dvärghamster iFokus

Annons:
Dvärgvädur
2015-06-10 07:15
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Ser huset ut såhär?

                                                                   // Johanna

                                         Medarbetare på Dvärghamster iFokus

[candy_suki]
2015-06-10 13:21
#8

#4 Oki

#5 Naj

#6 Jag släpper ut honom varje kväll för att han ska få ''större'' område i några minuter eller timme. Men när han sover tills så sent kan jag inte ''leka'' med honom för då måste jag sova. :/ Men såklart tar jag inte ut huset. 

#7 Det ser exakt likadant ut! Hur visste du? XD En fråga, den andra våningen…hur städar men där? Det bli ju svårt när jag ska rena huset.. :/

soula
2015-06-10 14:02
#9

Jag har trähus till mina hamstrar dom älskar sina hus

Dvärgvädur
2015-06-10 15:50
#10

Om du sätter dig och pratar med honom försiktigt och han kommer ut frivilligt kan du ta upp honom, men lyft inte på huset. 

Det är ganska få hus som har två våningar och pådin beskrivning lät det som ett sådant, du behöver inte städa övervåningen :D

                                                                   // Johanna

                                         Medarbetare på Dvärghamster iFokus

[candy_suki]
2015-06-10 17:06
#11

#10 Jaha, det var därför du visste :D men va? Behöver man inte städa andra våningen?? Min hamster har bajsat där…och kan kissa Idk….ska man inte rena??

Dvärgvädur
2015-06-11 20:55
#12

#11 Jo, men det är bara att hälla ut det :P

                                                                   // Johanna

                                         Medarbetare på Dvärghamster iFokus

[candy_suki]
2015-06-12 18:29
#13

#12 Okej, tack så jätte mycket :D

Annons:
Upp till toppen
Annons: