Annons:
Etikett00-allmänt-hamsterprat
Läst 553 ggr
klara3383
6/4/15, 2:19 PM

ska skaffa vintervita

Hej! 

Har i ungefär ett års tid velat skaffa mig två vintervita, helst honor.  Under året jag tänkt på att skaffa mig två små dvärgisar har jag sökt mycket fakta men jag har fortfarande några obesvarade frågor, om någon skulle ta sig tid att svara på dem skulle jag vara väldigt tacksam.=

1. Har tänkt att skaffa en dunabur, vilken storlek tycker ni är bäst?

2. Har länge letat efter en uppfödare i Stockholm, vet ni om någon? Det funkar även med en uppfödare i Småland då min familj har ett landställe där.

3. Vet någon en bra mat till vintervita dvärghamstrar? Eller gör ni egen, skulle ni kunna dela med er av receptet i sådanafall?

Tack på förhand// Klara

Annons:
Mirre395
6/4/15, 6:10 PM
#1

Hej! 1. Jag säger alltid att störst är bäst och har du möjlighet så tycker jag att du satsar på den största:) Det finns även mycket billigare alternativ som SAMLA-lådan från IKEA som ligger på 130l och kostar bara 149kr Perfekt storlek för två dvärgar och hög kant för mycket bottenmaterial!;) Du kan även hitta billiga akvarium på t.ex. Blocket som är både fina och oftast stora:) 2. Jag tror att Roslagens föder upp Vintervita och Campbells i Norrtälje om jag minns rätt:) Du kan även söka på hamsterföreningen.se, på uppfödare i Stockholm. 3. Jag använder ett jättebra recept till min vintervita hane som du kan hitta här: http://eldangens.weebly.com/foder--mat.html Det innehåller allt dem behöver och brukar även vara mycket uppskattat:) Jag brukar ersätta ogräsfrönen med en underlatblandning efter som att jag inte vet var jag ska få tag på det:) Stort lycka till med allt!

klara3383
6/4/15, 7:35 PM
#2

#1 Tack så jättemycket för svaret!

[Ingunn_1969]
6/5/15, 9:07 AM
#3

CM Hamster i Tyresö har uppfödning av rysk vintervit.

Med vänlig hälsning Ingunn

www.snogatanshamsteruppfodning.com

Dvärgvädur
6/9/15, 6:36 AM
#4

Tycker att #1 gav dig ett väldigt bra svar!

                                                                   // Johanna

                                         Medarbetare på Dvärghamster iFokus

Upp till toppen
Annons: