Annons:
Etikett01-avel-genetik-och-uppfödning
Läst 1115 ggr
Frida Reis
5/26/15, 4:41 PM

Är mina hamstrar hybrider?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Alla säger att hamstrar från djur affär är hybrider!🤔 Jag har köpt från djuraffär så nu är jag rädd om mina är hybrider dom ser ut så här!

Annons:
LillyAmanda
5/26/15, 4:43 PM
#1

Dina ser ut som vintervita, men det behöver inte betyda att de är rena vintervita. Troligen har det campbell i sig också🙂

**//Amanda

Scorpio97
5/26/15, 4:45 PM
#2

Har dom ingen stamtavla är dom hybrider. Dom flesta hamstrar från djuraffärer är hybrider.

Det är dock i princip omöjligt att se på en hamster om den är hybrid eller inte. En hybrid är en blandning mellan Campbells och Rysk Vintervit, två arter som är väldigt lika varandra utseendemässigt. Så det går tyvärr inte att säga säkert, men är dina hamstrar från djuraffär så är dom troligtvis hybrider, och utan stamtavla räknas dom som hybrider oavsett om dom är det eller inte. 

Det är alltså ännu en anledning till varför man ska köpa från uppfödare, då vet man vad man får. Men oavsett så har du ju två väldigt söta hamstrar (:


//Jessie

Frida Reis
5/26/15, 4:46 PM
#3

Är det farligt att dom bor tillsamman då har 3 stycken! Men en bor i en annan bur för att den var dominant och inte kunde bo med dom andra:)

Scorpio97
5/26/15, 4:47 PM
#4

#3 Nej, men det kan vara större risk för bråk, vilket är bra att vara medveten om. Men så länge dom inte bråkar ska du inte sära på dom.


//Jessie

Frida Reis
5/26/15, 4:48 PM
#5

Dom bestämmer bara rang (piper och en ligger på rygg)

Frida Reis
5/26/15, 4:48 PM
#6

Men den ena är lite rädd för den andra! :(

Annons:
Upp till toppen
Annons: