Annons:
Etikett02-hälsa-beteende-kosthållning
Läst 594 ggr
Eris
2015-05-23 16:18

Bråkig hamster?

Jag och min lillebror har hamstrar. När vi fick dom försökte vi få in dom i samma bur, men dom bråkade mycket, så vi skilde på dom. Nu har vi försökt få ihop dom igen, och det gick jättebra. I börjag iallafall. Dom var jättegulliga när dom gosade med varandra, men sen fick Pip för sig att anfalla Pop. Pop sa typ "Piiiiip" och la sig på rygg med benen i luften. Pip har gjort det här flera gånger, och Pop är rädd för henne. Är detta normalt?

//Tänk att ett djur kan betyda så mycket//

Annons:
EmiliaIrene
2015-05-24 08:46
#1

Det du beskriver är när de bestämmer rangordning. Det är inget farligt men om du skulle märka att någon blöder eller inte äter dricker eller sover ordentligt så borde du sära på dem. Jag har själv 2 st dvärghamstrar som piper och så mycket men båda mår jätte bra, sover tillsammans m.m. Men man måste hålla koll på dem hela tiden för att de kan börja bråka på riktigt när som helst. Hur länge var de ifrån varandra när ni särade på dem?

Mvh Emilia

Eris
2015-05-24 09:26
#2

typ ett halvår eller mer

//Tänk att ett djur kan betyda så mycket//

Eris
2015-05-24 09:26
#3

Pop är jätterädd för Pip nu

//Tänk att ett djur kan betyda så mycket//

EmiliaIrene
2015-05-24 09:30
#4

Men hur länge hade de inte träffats på? Var det ett halvår?

Om det är så att Pop verkar må dåligt eller så så kanske du ska tänka på att sära på dem. Min hamster var rädd för min andra hamster förut och sprang iväg när hon kom men nu är det bättre igen. Du kan alltid vänta och se.

Men om det är så att de var borta från varandra en lång tid så brukar det vara svårt att få ihop dem igen.

Fråga också någon annan om du vill för att jag berättar bara om mina erfarenheter av mina hamstrar och vad jag själv har läst om det ;)

Mvh Emilia

Eris
2015-05-24 09:48
#5

tack 🙂

//Tänk att ett djur kan betyda så mycket//

Dvärgvädur
2015-05-24 10:26
#6

Att Pop la sig på rygg och skrek är ett tecken på att hon accepterar Pip. Pop visade att hon gav upp.

Det är nomalt att de bestämmer rangordning, tyckte #1 gav ett bra svar.

                                                                   // Johanna

                                         Medarbetare på Dvärghamster iFokus

Annons:
Eris
2015-05-24 10:47
#7

Pop är jättefeg 😕 Hon är tom rädd för min hand. Nuddar jag henne lägger hon sig på rygg.

//Tänk att ett djur kan betyda så mycket//

Upp till toppen
Annons: