Annons:
Etikett00-allmänt-hamsterprat
Läst 939 ggr
Dvärghamster. älskaren
2015-05-23 13:53

Har presic köpt hamster! Behöver lite tips!

Köpte min första dvärgis för två dagar sedan, hon har sovit ganska mycket och ska börja träna henne idag! Men hur ska jag börja för att hon ska vela komma fram till mig och att höga ska kunna bära upp henne? Någon som har tips?

Annons:
fuzzie
2015-05-23 15:22
#1

Du kan börja med att locka henne till handen med hjälp av något smarrigt "godis" och ett bra exempel på det är solrosfrön. Man kan även testa med frystorkade mjölmaskar (det brukar mina uppskatta). 👍 

När du lyckats få henne till handen några gånger och märker att hon börjar bli trygg så kan du sakta men säkert börja klappa på henne för att tillslut lyfta upp henne. Du lyfter henne lättast genom att locka upp henne i handen och sedan kupa den andra handen över henne så att hon inte hoppar ur handen och skadar sig. 🙂

Mvh Anna 
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvärgar ^^

[candy_suki]
2015-05-24 08:10
#2

För träna henne måste hon känna sig trygg hos dig först. Prata alltid med henne medan du t.e.x mata henne. Med solrosfrö som #1 rekommendera :) min älskar det. Hon kommer att vara blyg några dagar men tvingar henne inte. Du märker att när hon känner sig rätt trygg kommer hon att sätta sig på din hand och äter och då kan du försiktig lyfta upp henne, kupa med andra handen så klart så att hon inte ramla ner :) Lycka till

EmiliaIrene
2015-05-24 08:37
#3

Du kan också kolla in videos på Youtube, ErinsAnimals har lagt upp en bra video för hur man kan vänja hamstern vid dig ;) https://www.youtube.com/watch?v=_qwxJLw7l24&list=PLdeNpGX3yFqFNnQaJUrLnU9C9rRVFaNV7&index=11

Mvh Emilia

Upp till toppen
Annons: