Annons:
Etikett02-hälsa-beteende-kosthållning
Läst 1325 ggr
[candy_suki]
5/4/15, 10:02 PM

Hur ska jag tämja min hamster? T.T

Ja, hur får man en hamster tam? Jag har lagt mat på min hand, han tar den, han är okej med att gå över min hand och sånt men när jag släpper ut honom (stärde området) så bli han rädd, han springer super super snabbt och jag kan inte tämja honom då :( hur ska jag göra? Har haft honom i en månad nu.

Annons:
[candy_suki]
5/4/15, 10:02 PM
#1

Större området*

[candy_suki]
5/6/15, 6:56 AM
#2

Ingen? :(

Dvärgvädur
5/6/15, 7:22 AM
#3

Ha honom i en samlalåda. Då kommer han kanske att springa runt ett tag, men sedan tröttna och undersöka din hand istället. Ha samlalådan tom men med underlag så att han har något bekvämt att springa på, om du proppar den med leksaker kommer han att undersöka dem istället för handen. 

Det är inte så konstigt att han springer snabbt på stora områden, det är naturligt för honom 🙂

                                                                   // Johanna

                                         Medarbetare på Dvärghamster iFokus

[candy_suki]
5/6/15, 3:41 PM
#4

Jag brukar lägga burens lock på golvet så att han få vara i, det är lika stort som hans egen bur, han springer ändå skit snabbt :/

Dvärgvädur
5/6/15, 4:21 PM
#5

Låt honom hålla på så ett tag, se om han tröttnar och försök då i så fall :) 

Hur gammal är han?

                                                                   // Johanna

                                         Medarbetare på Dvärghamster iFokus

[candy_suki]
5/6/15, 4:55 PM
#6

Alltid när jag lägger ner honom är han lugn sedan efter ett tag börjar han försöka  ''gräva'' ut så håller han på i flera minutera och jag brukar lägga tillbaka honom efter ett tag för det känns att han är rädd  :/ 

Han är ungefär 5 månader stor. Tror att han är campell.

Annons:
[candy_suki]
5/7/15, 10:36 PM
#7

Kan det betyda något när han är Campbell??

Eris
5/8/15, 6:07 AM
#8

Min vintervita gör likadant när jag låter henne vara ute i "locket" eller taket på en gallerbur.🙂

//Tänk att ett djur kan betyda så mycket//

Dvärgvädur
5/8/15, 6:44 AM
#9

Det beror inte på att han kanske är campbells att springer snabbt. Däremot om han biter dig i buren ibland kan det bero på det. Campbells brukar vara lite vaktiga.

                                                                   // Johanna

                                         Medarbetare på Dvärghamster iFokus

[candy_suki]
5/8/15, 8:20 PM
#10

#8 Hur gammal är hon? :) #9 Han är en vakt-till-sin-hus hamster har märkt XD. Jag testade att lägga honom på en kartong istället (öppet lock såklart) då är han lugnare och inte springer lika mycket. Och när jag lägger min hand bredvid honom klättra han direkt upp XD tycker han att det obekväm? Ibland "stelna" han till när jag lägger ut honom, vad händer? Tack :)

Eris
5/10/15, 7:32 AM
#11

min är nästan ett år kanske 8-10 månader

//Tänk att ett djur kan betyda så mycket//

Mirre395
5/10/15, 10:16 AM
#12

Jag ändrade rubriken en aning, så det är lättare att förstå;)

[candy_suki]
5/10/15, 5:10 PM
#13

#11 Aha! :) oh, va gullig hon måste vara. 

#12 Tack så mycket :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: