Annons:
Etikett13-sälj-köp
Läst 609 ggr
wolfgirl82
2015-05-04 13:22

(K) 4/5 Äldre dvärghamstrar

Hej på er

Jag och sambon har bestämt oss, efter ha funderat och diskuterat detta länge, att erbjuda äldre dvärghamstrar ett sista hem i livet i mån av plats här hemma hos oss. (Pensionärshem)

Vi är båda vuxna (33 & 41) och djur är ett väldigt stort intresse för oss.

För oss är det dom äldre individer som gäller. Dom som har det svårare och hitta ett sista hem i livet pga. att de inte är unga längre.
De som behöver av olika anledningar omplaceras till nya hem om det är pga. tidsbrist eller allergi spelar oss ingen roll.

Vi vill istället kunna erbjuda dessa individer ett lugnt och tryggt hem med oss med allt de behöver. Vi håller även gärna kontakt med gamla ägarna om de så önskar.

Vår tanke är att ha max 4 st "pensionärsburar" så att alla djur får den tid de behöver.

Redan idag bor här 2 st vintervita killar samt 1 st riktigt gammal gerbil men finns plats för två burar till.

Vi kan självklart betala en liten summa för de äldre individerna.

Vi bor i Falun men kan även plocka upp nya vänner i Örebro och Linköping när vi åker och hälsar på sambons släkt.

För oss spelar färg och kön ingen roll. Vi bryr oss inte i stamtavla heller utan alla individer är lika mkt värda för oss.
Vi ska absolut inte avla och utställning är inget för oss heller utan rent sällskapshem erbjudes.

Ser helst att hamstrarna är minst 1 år gamla.

Hoppas jag fick med allt som jag tänkte på innan jag började skriva.
Är det nått ni undrar över så är det bara och fråga.

- Ida

Omplaceringsdjur - Ja Tack!

Annons:
Mirre395
2015-05-04 16:58
#1

På blocket bland annat finns det massor av annonser på hamstrar som inte kan stanna p.g.a. Tappat intresse. Flera är säkert lite äldre och behöver nya hem.

wolfgirl82
2015-05-04 21:36
#2

#1 Vi har full koll på blocket. Kollar även alltid av Örebro och Linköping när vi åker neråt i landet.

- Ida

Omplaceringsdjur - Ja Tack!

Upp till toppen
Annons: