Annons:
Etikett00-allmänt-hamsterprat
Läst 1741 ggr
MilaandMrfluffy
2015-03-19 10:29

Söker Roborovski dvärg hamster uppfödare

Jag undrade var man kan köpa en hamster från en uppfödare i skåne nära Landskrona. det ska vara en ren Roborovski mer ljusa färger som på bilden. Nu när jag ska försäkra min guldhamster och sånt ville jag köpa en dvärg men hos en uppfödare kanske med stamtavla beror på om man kan ha en sån lille plutt i tävlingar ?  Jag bor i Landskrona Skåne län.

MilciaPL & The Gang

Annons:
Mirre395
2015-03-19 16:28
#1

Kan du något om arten? Har du en stor och bra bur? Vad kan du erbjuda hamstern? Dvärghamstrar ska vara två, även Roborovskis, är du villig att ta hand om två? Har du lämplig utrustning för dem Isånafall? Har du tid och ork att ta hand om fler hamstrar än den du redan har? Hamstern på bilden är i färgen Agouti, glöm inte att du inte hur som helst kan kopiera bilder från Google;) Jag är inte erfaren när det gäller uppfödare i Skåne så det får någon annan svara på:)

MilaandMrfluffy
2015-03-20 10:52
#2

Jag vet att de ska vara två. Ja jag har ett stort 100l akvarium två matskålar två hjul och (basically--- två av varje sak  de behöver) Mat, färskfoder, underlag icke dammig. Någon godsak. typ hamster godis utan socker eller salt. mm.. allt annat som de behöver.. + en stor reservbur om de bråkar

MilciaPL & The Gang

Emmaslindh
2015-03-24 19:33
#3

Birgitta Gutke & Sebastian Mårtensson vet jag föder upp robbar, dock inte i malmö men transport brukar vara rätt enkelt att få tag på bara man försöker ordentligt :)

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

MilaandMrfluffy
2015-03-24 23:33
#4

Okej tack. Förresten så har jag fått en på söndag. Typ rädda den ifrån djurplågeri, flickan tog inte hand om den och den är jätte rädd för allting, så jag undrar om man kan köpa till en till Roborovski så att hon inte bor ensam eller bore det vara från samma kull.. ?

MilciaPL & The Gang

Emmaslindh
2015-03-25 14:39
#5

Det kan du göra, robbar är normalt lättare att sätta ihop än andra raser. Jag har 3 varav två är syskon och en är omplacering, de funkar fint ihop trots ålders skillnad och olika uppfödare.

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Upp till toppen
Annons: