Annons:
Etikett13-sälj-köp
Läst 808 ggr
[pusselbit]
1/31/15, 3:39 PM

(S) Söker dvärghamster

Är intresserad av att köpa mina första dvärghamstar från en uppfödare eftersom jag vill ha snälla och minimera risken för dolda sjukdomar. Tycker det är krångligt att hitta någon i närområdet som har tillgängliga :/ och jag är rätt off när det kommer till hamstrar(mamsen kan gnagare så no worries) vill mest ha hamstrarna och få dem att må så bra som möjligt och att allt ska fungera liksom.. Kollade snögatans men de var ju tyvärr tingade allihopa redan. när kan testa kull tänkas komma när man har uppfödning? Vill inte vänta så länge. Jag har ingen bil så kan inte åka hur som helst men kan antagligen fixa skjuts om det är till ett område vi hittar. Helst Uppsala och norr om(mot Gävle)  Har kollat runt lite och i alla fall bestämt att jag vill ha dem i ett akvarie/terrarie.

Det jag söker :

2-3 st från samma kull, av samma kön(HELST hanar, men kvittar) rysk vintervit i ljusa färger tillexempel Pearl. Inte mer än ca 3 månader gamla.

Annons:
[pusselbit]
1/31/15, 3:44 PM
#1

Är även intresserade av terrarium/akvarium i närområdet med stor bas (?) och rymmer omkring 80 liter :) jättefördel om någon har båda till salu:)

Lexie82
2/1/15, 10:04 PM
#2

Jag bor i Falun och har tre bröder till salu som bor tillsammans, en agouti och två sapphire. Jag säljer även deras akvarium. De är dock 7 månader gamla.

[Ingunn_1969]
2/2/15, 8:27 AM
#3

Jag har flera par som bor ihop men rysk vintervit tar ofta paus i avlandet under vintern. I takt med att det blir ljusare ute brukar de komma igång igen. Hur ofta man tar kullar som uppfödare beror ju alldeles på uppfödaren. De flesta uppfödare tar kullar för sin egen skull och inte för att alltid att ha ungar att sälja.

För bara en vecka sedan var inga ungar i kullen tingade . På ett par dagar ramlade dock bokningarna in. Så det kan vara en bra idé att ställa sig i kö hos flera uppfödare. De flesta har intresselistor som fungerar som så att den som står först på intresselistan får välja först.

Jag kan förstå att det känns jobbigt att behöva vänta och att man när man väl har bestämt sig för att skaffa hamstrar vill ha de på en gång. Men ska man avla så att det alltid finns ungar att köpa måste man hålla ett högt tempo och i perioder blir det då också så att man får ett överskott av vuxna hamstrar som ingen vill köpa för att de är för gamla. Det är ingen trevlig situation att hamna i .

Numera avlar jag i ett tempo som gör att jag i värsta fall kan behålla alla ungar själv. Då behöver jag inte vara orolig över vad som händer med ungarna om jag inte får de sålda.

Om du kan tänka dig åka lite längre så finns det uppfödare av rysk vintervit i Norrtälje (Roslagens)  och i Tyresö (CM Hamsters). Kanske någon av dessa har ungar till salu nu.

Annars går det bra att ställa sig på intresselista hos mig.

Med vänlig hälsning Ingunn

www.snogatanshamsteruppfodning.com

[erikkarl1]
2/16/15, 6:13 AM
#4

Har en roboskidvärghamster hona som söker nytt hem .skicka pm till mig .

Upp till toppen
Annons: