Annons:
Etikett00-allmänt-hamsterprat
Läst 1064 ggr
Kellyi
2015-01-20 16:21

Sterila vid ett år?

Är det sant att efter ett år så kan inte dvärghamstrar få barn längre? Och isåfall kan jag försöka sätta ihop en ensam hane med "gamla" (typ 1,2-1,5 år) honor? Tacksam för svar :) Dom har träffats förut eftersom att dom är syskon, har mamman och 2 systrar i en bur så kan jag då sätta in brodern? (Den ensamma killen som inte går ihop med sina andra bröder)

Mvh Kelly och alla hamstar :)

Annons:
Kellyi
2015-01-20 16:25
#1

Hoppas att det inte blev för krångligt :)

Mvh Kelly och alla hamstar :)

Scorpio97
2015-01-20 16:40
#2

Vissa honor blir sterila efter dom fyllt ett, men vissa kan bli dräktiga uppemot två år. Så jag skulle inte våga sätta ihop en ettårig hona med en hane. Möjligtvis med en hona som är över två år.


//Jessie

Kellyi
2015-01-20 17:13
#3

Ok tack #2

Mvh Kelly och alla hamstar :)

[Ingunn_1969]
2015-01-21 08:55
#4

Fertiliteten sjunker med åldern men precis som #2 skriver, man kan aldrig vara säker. Det finns exempel på honor som har fått ungar upp emot 2 års ålder!

Äldre par som inte har fått ungar på lång tid eller aldrig har fått ungar låter jag oftast fortsätta bo ihop  livet ut. Då antar jag att det är något fel på någon av dom och att det sannolikt inte kommer komma några ungar. Men att sätta ihop nya par där honan är äldre är en annan sak, då måste man vara beredd på att det kan bli ungar av det.

Med vänlig hälsning Ingunn

www.snogatanshamsteruppfodning.com

Upp till toppen
Annons: