Annons:
Etikett00-allmänt-hamsterprat
Läst 1275 ggr
hamsterstella91
1/16/15, 1:11 PM

hur ser jag?

jag undrar hur man ser om en hamster är en kille/tjej eftersom vi inte hittade någon uppfödare vart det tar under 2h att åka till så måste vi köpa från en djuraffär och jag har hört att de inte alltid är säkert om det är en kille/tjej så jag skulle gärna vilja kunna se om det är en kille/tjej, okej det där lät nog lite knäppt men om någon vet så kan du gärna skriva ett tips på hur man ser det

tack på förhand😉

Annons:
Scorpio97
1/16/15, 7:25 PM
#1

http://dvarghamster.ifokus.se/articles/4d7138eab9cb4622270504e8-k%C3%B6nsbestamning

Jag skulle dock köpa från uppfödare. 2 timmar är inte så långt, och fördelarna med uppfödarna uppväger det enligt mig. Man kan ju även höra med uppfödaren om den kan möta upp halvvägs.


//Jessie

hamsterstella91
1/16/15, 8:42 PM
#2

ja, vi hade en bra uppförare men hon mailade och sa att hon kommer ha en paus på ca 6 månader så då tänkte vi att vi kanske ändå tar risken för vi har läst om hur man typ ska välja sin hamster om man köper från djuraffär så att…

Scorpio97
1/16/15, 8:50 PM
#3

Okej. Själv skulle jag som sagt inte köpa från djuraffär, oavsett. Men ni gör som ni vill.

Är det två dvärgar ni tänker köpa?


//Jessie

Kickan90
1/16/15, 9:10 PM
#4

Jag har en unge jag vill ha från Gävle som jag skall försöka hitta en transport till skåne :P inget hinder, har innan sålt kaniner till dalarna, danmark o hade någon köpare i norge. har du fb så gå in på djurtransport o se om du kan få hjälp där :)
hellre uppfödare än djuraffär för du kan med större chans köpa ett sjukt djur där än från en uppfödare som har lite mer koll :)

A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på
Rexkanin & Weight Pull..!

Upp till toppen
Annons: