Annons:
Etikett02-hälsa-beteende-kosthållning
Läst 662 ggr
feliciaaw
2015-01-10 15:59

Akut hjälp!

Min vintervita hondvärg har börjat bete sig väldigt knasigt idag. Jag höll på att städa burarna och hon var i sin transportbur (hon har en syster men har varit tvungen att separera de pga tjafs och bråk) när jag var klar tar jag upp henne i handen, hon har sedan jag fick henne varit den "jobbiga hamstern" (no ofense people) som bitit och nafsat och gnagt allt hon kommer åt. Jag släpper ut henne på min säng och hon biter mig ganska rejält och hon har liksom inte velat komma upp riktigt. Iaf jag tog upp henne i min hand och hon börjar vingla lite, jag tänkte att hon har stått snett i sin transportbur och gnagt för länge (om ni hajar annars ingen viktig detalj) så jag släpper ut henne på sängen för att hon ska bli av med sin "yrsel" men hela hennes huvud och framkropp lutar liksom åt höger. Hon drar åt höger, hon kan inte springa rakt fram utan att dra åt höger och om hon ställer sig upp ramlar hon bakåt (åt höger). 

Jag mådde jättedåligt av att se detta har aldrig i mitt liv sett en hamster bete sig så, men har hon bara sträckt sig eller måste jag ringa en veterinär, kan också säga att hon kommer från en djuraffär men alla mina hamstrar kommer från djuraffärer (eller samma djuraffär) för jag bor långt ut på landet och ingen möjlighet till enkel kollektivtrafik för att hämta upp uppfödarhamstrar. Iaf djurbutiken har haft friska och snälla hamstrar ända tills jag fick mina vintervita som har bråkat och den ena är lite aggressiv och bitig. Jag har ingen möjlighet att åka till veterinär nu i helgen då närmaste har stängt och vill inte oroa mig i onödan men vad ska jag göra???

Annons:
Evelina!
2015-01-10 16:02
#1

Låter som något neurologiskt att hon lutar och vinglar. Skulle antingen åka in akut med hamstern alt. avliva på plats. Känns inte som ett värdigt hamsterliv.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Mirre395
2015-01-10 21:31
#2

Det är nog tyvärr hjärnblödning som hon lider av tyvärr:( Kontakta veterinär så fort som möjligt eftersom att hon kan lida. Om det nu är det så kommer hon inte att överleva länge till, men lycka till iallafall:) styrkekramar i massor!

Upp till toppen
Annons: