Annons:
Etikett00-allmänt-hamsterprat
Läst 1325 ggr
elliottjacobsen
2015-01-06 16:11

klurigt

kan man ha 2 hamstrar ihop?

en hona och en hane?🤪

                                                🤑   vanguard network  🏆join today and we will rise up from the ground!

                                                ip is: 5.10.110.100:28337           join now 

Annons:
Shalin
2015-01-06 16:19
#1

Jo visst kan man väl det, men då får man vara beredd på att det blir ungar hela tiden. Får dessutom inte honan vila emellan, kan hon ta skada av det. Så visst går det, men det är ingen vidare bra idé, om man inte ska avla med ett syfte tyvärr.


elliottjacobsen
2015-01-06 16:20
#2

pappa säger att dom skadar varandra

                                                🤑   vanguard network  🏆join today and we will rise up from the ground!

                                                ip is: 5.10.110.100:28337           join now 

elliottjacobsen
2015-01-06 16:21
#3

 hanar då?

                                                🤑   vanguard network  🏆join today and we will rise up from the ground!

                                                ip is: 5.10.110.100:28337           join now 

Shalin
2015-01-06 16:23
#4

Ja om dom inte trivs ihop kan dom väl skada varann antar jag. Bättre två hanar eller två honor, helst från samma kull med. Vilken slags dvärghamster är det du vill ha?


elliottjacobsen
2015-01-06 16:24
#5

vad då vilken?

                                                🤑   vanguard network  🏆join today and we will rise up from the ground!

                                                ip is: 5.10.110.100:28337           join now 

Shalin
2015-01-06 16:48
#6

Ja det finns fyra olika arter. 

Campbells 

Vintervita 

Roborovski

Kinesisk

Jag har fyra Campbell honor. Dom fungerar bra ihop, men det är inte alltid en garanti. Så man måste vara beredd på att behöva separera hamstrarna, ifall de bråkar allvarligt. 

Roborovskis är tydligen inte någon hamster som sitter still precis. Dom är väldigt snabba, och spralliga. Campbells finns det inte så många uppfödare av, men det går ju att få tag på. Vintervita hade kanske passat bäst för dig, då jag iallafall hört att dom ska vara väldigt trevliga hamstrar. De kinesiska är svårare att få tag på, och många säger olika ifall de ska vara två eller ensamma. 

Vill du ha friska och välmående hamstrar med bra temperament, så är det bäst att gå till uppfödare. De i djuraffärerna, är oftast uppfödda av grossister, som inte bryr sig om hamstrarnas hälsa, eller temperament.  

Djuraffärernas personal är ofta inte särskilt kunniga tyvärr. Dom säger sig sälja Sibiriska dvärghamstrar, men det finns ingen art som heter så. Sen säljer de en del onödiga saker, som dessutom kan vara farligt för hamstrar. 

Vad har du tänkt att skaffa för bur? Vill du förresten hellre ha en hamster, så kan du skaffa guldhamster, som absolut måste vara själv.


Annons:
elliottjacobsen
2015-01-06 19:04
#7

jag kan lägga ut en bild på han och buren

                                                🤑   vanguard network  🏆join today and we will rise up from the ground!

                                                ip is: 5.10.110.100:28337           join now 

Shalin
2015-01-06 19:40
#8

Åh jaha så du har redan en hamster. Jag trodde du skulle skaffa en :) Köpte du han i djuraffär? Sa dom inte då att det ska vara två? Dom brukar inte göra det nämligen. Finns det en hane  kvar av hans kull så är det nog bäst att köpa en så snart som möjligt, så dom fortfarande känner igen varann. Man borde iallafall prova, för det är ju synd om han ska gå själv, när han kan ha en kompis.


elliottjacobsen
2015-01-06 19:51
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4
#9

bilder på sötnosen jake

                                                🤑   vanguard network  🏆join today and we will rise up from the ground!

                                                ip is: 5.10.110.100:28337           join now 

Shalin
2015-01-06 21:42
#10

Åh jaha du har den där buren. Den är rätt liten även för den hamstern. Hjulet är också för litet. Ryggen böjs om hjulet är för litet så du kan gärna skaffa ett större :) Det blir ju svårt att få plats med det i den lilla buren. Det är inte så bra med galler heller. Men bara han har tillräckligt att göra så borde han inte börja bita på gallret. Du kan gärna skaffa ett trähus eller hus av kartong. Plasthus andas ju ingenting och dom är inte så bra. 

Det ser ut att vara en vintervit dvärghamster du har :)


[MARWAKE]
2015-01-07 00:51
#11

Hybrid, en korsning mellan Campbells och vintervit skulle jag nog säga att det var ;) Buren är okej tycker jag, hade själv en sån till mina vintervita honor en gång ;) Hjulet somsagt får gärna var lite större, tro mig det får plats ;) Om hamstern inte sover eller bäddar inne i plasthuset brukar det gå bra, alltså använder det som leksak. Men då gäller det att du har ett trähus också ;) Och en av de allra viktigaste sakerna, använd INTE hamstervadd det är livsfarligt! hamstern kan få trådarna runt tassen så det viras åt så blodcirkulationen slutar fungera i foten, så den tappar den. Samma gäller huvudet. Om du hade tänkt skaffa en kompis till så är det inte så bra att ha hona och hane om man inte är speciellt kunnig, det är jobbigt för hononan att få ungar gång på gång. Och eftersom det ser ut att vara en hybrid du har (djuraffärer säljer ofta sånna) brukar det oftast inte gå att skaffa en en kamrat utan att de börjar slåss tyvärr. Men du får väl ge din lilla kamrat ett så bra liv så gott som det går! Min hamster bor också ensam pga. bråk ;)

Shalin
2015-01-07 20:12
#12

Jag såg faktiskt den där buren i djuraffären idag, och den var inte så liten som jag trodde, så storleken är ju bra trots allt som #11 säger :)

Ja just det ja, det är ju säkert en hybrid såklart. 

Vet du hur gammal han är tro? Han är oerhört söt den lilla krabaten hihi :)


elliottjacobsen
2015-01-08 11:49
#13

kanske 8 veckor?🤪en hybrid är det😃

                                                🤑   vanguard network  🏆join today and we will rise up from the ground!

                                                ip is: 5.10.110.100:28337           join now 

Annons:
Upp till toppen
Annons: