Annons:
Etikett04-tillbehör-utrustning
Läst 985 ggr
Stephanie
1/3/15, 4:07 PM

Burräknare

Hej! Jag har gjort en burräknare till råttor och möss som jag håller på att förbättra lite nu. Bland annat funderar jag på om en burräknare för hamstrar är önskvärt? Finns det någon redan?

Nu är det ju lite skillnad eftersom guldhamstrar inte kan vara flera stycken i samma bur ändå, men i deras fall tänker jag mig att man kan lägga till för hona med ungar etc istället. 

Vad brukar ni använda för mått när ni räknar på burar till guldhamstrar och dvärghamstrar? Använder ni måtten från L80 rakt av?

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Annons:
Scorpio97
1/6/15, 1:14 AM
#1

Jag brukar använda denna sida när jag ska kolla ytan på en bur: http://www.kalkyleramera.se/geometri/area-kvadrat-rektangel
Vilka mått jag räknar på beror på vad jag letar efter. Om någon frågar i ett forum "är den här buren laglig" så är det det jag kollar. Frågar någon om buren är lämplig så kör jag på större. Men en bur-räknare vore bra tycker jag. Tror jag har sett din räknare inne på råttor ifokus(?) och då hade du väl två olika sätt att räkna, en laglig och en vad du ansåg var lämplig? (:

Själv skulle jag aldrig sätta en hamster i en bur som är precis laglig, utan anser att måtten är alldeles för små. Kommer inte ihåg exakta mått på min bur (mellanduna) men tror den är ungefär dubbla lagliga storleken för dvärg, och jag tycker det är alldeles för liten, och då har jag ändå bara en ensam dvärg i den. Blir det fler hamstrar för mig i framtiden så tänker jag skaffa större bur, utan tvekan. 

Men jag skulle säga minst dubbla eller tredubbla lagliga storleken.


//Jessie

Upp till toppen
Annons: