Annons:
Etikett00-allmänt-hamsterprat
Läst 1691 ggr
Aja85
2014-11-25 21:43

Tappade min dvärghamster! :(

Hjälp, jag tappade min lilla dvärghamster! :( Första gången jag höll i henne och hon slingrade sig ur mina händer (jag är 1,56m). Hon hamnade på rygg och såg död ut i ett par sekunder. Sen satt hon i mitt knä en stund. Och väl tillbaka i buren sprang hon runt som vanligt i sitt hjul. Äter och dricker gör hon med. Bör jag oroa mig för inre skador? Har läst att de kan få det om man tappar dem.

Annons:
Shalin
2014-11-25 21:48
#1

Ojojoj det lät ju inte så bra 😕 Men eftersom hon trots omständigheterna verkar må bra, så är det nog ingen fara. Ha lite extra koll bara, så ska du se att hon mår bra 🙂Var extra försiktig när du håller henne i fortsättningen. När du tar ut henne, så kan du kanske så snart som möjligt ha henne över någonting, som ett bord eller en säng, så att det inte är så långt ner om hon skulle ramla igen.


The Idizen
2014-11-25 22:02
#2

Ojdå, eftersom hon verkar må bra är det nog inte så farligt. Som #1 sa så håll extra koll på henne, och kom ihåg att hamstrar gärna döljer om dom har ont. Men eftersom att hon verkar pigg osv så är det nog lugnt. 🙂

Live Hjärta Laugh Hjärta Love Hjärta

Dvärgvädur
2014-11-26 07:06
#3

Min dvärghamster blev tappad från en väldigt hög höjd  i början av sommaren, hamnade på sidan och satt still ett par sekunder innan han reste sig. Efter det var han nog bara lite i chock, men han rörde sig normalt och nu är han återställd. 

Tror inte att det är så stor fara om hon beter sig som vanligt, hamstrar har ju väldigt lätt att bryta ben men då skulle det märkas. Andra går lite vingligt osv. Men din verkar ha klarat det bra. 🙂

                                                                   // Johanna

                                         Medarbetare på Dvärghamster iFokus

Upp till toppen
Annons: