Annons:
Etikett00-allmänt-hamsterprat
Läst 1546 ggr
Oyuka
2014-11-04 19:34

Vart ska jag kittla mitt hamster

Ju det var så här att min kompis sa att hennes kompis brukade kittla sitt hamster . Men då ville jag prova det jag också men vet ej vart jag ska kittla min hamster Sökt igenom hela internet men harinte hittat nåt Är det som vet snälla skrivet !

👑MVH OYUKA👑

Annons:
Cireea
2014-11-05 00:46
#1

Det är inte alla hamstrar som går att kittla. Men jag skulle tänka mig att du kan testa på magen :)


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[MikaelaR]
2014-11-05 21:24
#2

Jag tror inte det går att kittla dem finns en chans att hamstern blir stressad, klappa hellre den

Cireea
2014-11-05 23:32
#3

#2 Varför skulle en hamster bli stressad av att du rör den på magen? 🤔När du kittlar en hamster så rör du ju bara med fingrarna som om du kliar den fast lite lösare så det "kittlar" ….. om en hamster blir stressad av det blir den lika stressad av att bli klappad..


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[MikaelaR]
2014-11-06 01:34
#4

#3 Kittla är enligt mig att röra magen med många fingrar i en snabbare hastighet för att det ska just få den effekten att det kittlar, jag skulle hellre klappa den än att kittla. Annars kan man väl klia

Cireea
2014-11-06 09:47
#5

#4 Man får ju anpassa sig efter vilket djur man försöker kittla. En hamster jag hade blev kittlad av att jag försiktigt smekte den med fingrarna på sidorna. Så vi har helt olika uppfattningar om hur man kittlar en hamster, den saken är ju klar.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Shalin
2014-11-06 16:52
#6

Jag hade ingen aning om att hamstrar gillar att bli kittlade 😃 Men jag kan tänka mig att en hamster kanske skulle bli stressad, om man kittlar den på magen, för att just magen är ett område som många djur vill skydda. Håller man då på, och tar på magen med några snabba kittlande rörelser, så kan det kanske kännas hotande. Men det är bara en teori jag har, det är inte fakta 🙂


Annons:
[MikaelaR]
2014-11-06 18:38
#7

#6 Precis lite så jag tänkte, Det räcker ju att man har den i handen och klappar/kliar den lätt. Sen undrar jag om det verkligen går att kittla en hamster…

#5 Nä va bra att vi inte behöver dela åsikter då ;)

Shalin
2014-11-06 22:21
#8

#7 Ja men precis, det kan ju gå lugnare till genom klappning :)


[evilewa]
2014-11-07 22:52
#9

#0 Vad är vitsen med att kittla sin hamster? Låter märkligt att du vill göra det, skapar ju inte direkt ett förtroende mellan människa och djur. Fokusera på att klappa, men på hamsterns villkor!

Oyuka
2014-11-10 19:41
#10

Tack för svaret i dag kittlade jag henne vid halsen och magen hon tyckte faktist om det nu är det som det är hennes favo lek

👑MVH OYUKA👑

tilde.wahlgren
2014-11-11 15:24
#11

vad kul det ska jag testa!

                                         Hjärta SVEA Hjärta 

Upp till toppen
Annons: