Annons:
Etikett00-allmänt-hamsterprat
Läst 1066 ggr
Klara814
2014-11-04 18:14

Ska skaffa dvärgisar, tips sökes

Hejsan, jag är ny här på iFokus, av anledning att jag ska köpa 2st vintervita dvärgisar och jag vill ha lite tips. Detta kommer ej att bli något förhastat köp då jag under tre månader har haft en provtid där jag ska ha visat ansvar. Nu är det så att jag bara har en månad och skulle gärna vilja ha lite tips på bl.a. Saker att köpa, saker som är farligt för dem och allt annat ni kan komma på! Har även lite frågor: 1: jag har funderat på en inköpslista (1st stor bur ( jag har tittat på en bur, mins inte exakta måtten men typ 110-60- 50cm är det tillräckligt stort?) 2st vattenskålar, toaletter, sandbad,hus (ej i plast), vattenflaskor 1st resebur Botten och bäddmaterial( ej fluff/vadd/bomull) Trähjul Leksaker) Vad har jag missat? 2. Jag tänker köpa av en uppfödare, är det någon som har ett tips på en bra uppfödare i Stockholmstrakten? 3. Har någon något bra namnförslag? Tack på förhand!

Annons:
Roze4235
2014-11-04 18:21
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Ztitch heter min dvärgiz, om du vill får du ju alltid nalla (sno) det namnet.

Medarbetare på Twilight, Sydkorea, Tv & Musik. ♥

"You nicknamed my daughter after the loch ness monster?!"

nadilda
2014-11-05 07:25
#2

Roslagens och Smurfens vet jag finns i Stockholm 🙂 Har gosat en del med några av Smurfens hamstrar och de var super mysiga.

Tycker absolut att den buren låter tillräckligt stor!

Du verkar ha med det mesta på sin lista, men att börja kolla efter bra mat kan nog också vara smart. Finns en hel del skit, tyvärr. Sedan så tänk bara på att inte använda hjul till dem fören de är runt 5 månader.

Madicken och Elisabeth kanske 😉

Klara814
2014-11-05 14:22
#3

#2 tack för mattipset , har du något tipspromenad bra mat? Eller gjör du egen? Kan du dela med dig av receptet i sådana fall?

nadilda
2014-11-05 15:26
#4

Jag blandar egen, har campbells just nu så då är det ju extra noga. Har i duvfoder, naturell musli, hundfoder och lite olika frön. Blandar efter känsla och deras nuvarande hull.

Dvärgvädur
2014-11-05 18:36
#5

1: jag har funderat på en inköpslista  (1st stor bur ( jag har tittat på en bur, mins inte exakta måtten men typ 110-60- 50cm är det tillräckligt stort?)  2st vattenskålar, toaletter, sandbad,hus (ej i plast), vattenflaskor  1st resebur  Botten och bäddmaterial( ej fluff/vadd/bomull)  Trähjul  Leksaker)  Vad har jag missat?

Tror inte att du har missat något särskilt :)

2. Jag tänker köpa av en uppfödare, är det någon som har ett tips på en bra uppfödare i Stockholmstrakten?

Jag är inte direkt expert på uppfödare i stockholm, men du kan kolla SHF hemsida.

3. Har någon något bra namnförslag?

http://dvarghamster.ifokus.se/discussions/544e35a3ce12c4064a00c153-era-basta-hamsternamn?discussions-1

I den tråden har jag skrivit många förslag på både honor och hanar :D

Hamsterblandningen jag använder heter Hamster Nature den går även att koordinera Hamster Complete. Annars kan man göra nyttiga blandingar själv.

                                                                   // Johanna

                                         Medarbetare på Dvärghamster iFokus

Upp till toppen
Annons: