Annons:
Etikett00-allmänt-hamsterprat
Läst 555 ggr
Gurranr8
2014-06-16 14:23

allergier

Nu är det så att jag tänkte köpa mig en hamster. Jag känner lite av hund och katt vad jag vet,så nu till frågan "kommer min allergi förvaras om jag skaffar hamster?"

Annons:
The Animallovers!!!
2014-06-16 15:17
#1

jag har en pappa (allergisk) men jag har skaffat dvärghamster och han kan sitta och mysa med hon… Så det borde inte vara något problem

Du kallar det djur, vi kallar det livet!

Scorpio97
2014-06-16 16:31
#2

Det är omöjligt att svara på. Olika människor är olika känsliga och kan även vara allergiska mot olika saker.

Jag rekommenderar att du pratar med en uppfödare, och ber om att få komma dit och känna efter eller ha hamstern på prov i början tills du är säker på att du inte blir dålig av hamster.


//Jessie

jossa5
2014-06-16 16:55
#3

Det beror på om du ska ha dvärghamster eller guldhamster. Många som är allergiska klarar av hamster för det är små djur, men vissa klarar inte av. Vissa kan ha guldhamster men inte dvärg och tvärtom.

Jag är allergisk mot katt och kanin främst (men även andra pälsdjur), men här hemma har jag 4 dvärghamstrar utan problem. Guldhamster däremot känner jag av.

Så som #2 säger, det är omöjligt att svara på, men ta kontakt med en uppfödare och be att få hälsa på, och ha hamster på prov. :)

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

Upp till toppen
Annons: