Annons:
Etikett00-allmänt-hamsterprat
Läst 760 ggr
Julip
4/25/14, 12:05 AM

Skillnad vintervita vs campbells?

Hur stor skillnad är det på vintervita och campbells?

Har mina första små vintervita systrar sen drygt 1,5 år tillbaka så dom börjar bli till åren nu.. 2 år i juli. Vill ogärna vara utan just dvärgisar så funderat lite på om campbells skulle vara något att satsa på någon gång i framtiden.

Vad säger ni, är dessa identiska i beteende och storlek/form eller är det en del markanta skillnader?

Det enda jag vet är att campbells är lite större än vintervita.. 😃

Annons:
fuzzie
4/25/14, 12:15 AM
#1

Nu är ju inte jag någon direkt "expert" på Campbells men jag skriver iallafall det lilla jag kan. hehe 😉 

Campbells har ju enormt många färger och teckningar om man jämför med de vintervitas 4 och dessutom finns det olika hårlag på campbells som tex. satin. De är precis som du skrev, lite större än de vintervita och de har även mycket lättare att utveckla diabetes. Dock är de mycket lättare att hålla i grupper och vintervita fungerar ju bäst i par. 

Det jag har läst mig till är att det är lite mer fart i campbells än vad det är i vintervita, som är förhållandevis lugna. Och tydligen ska även campbells vara lite "vassare" i humöret än vad vintervita är, dock har jag ingen egen erfarenhet av det. 

OT: Jag kommer troligtvis själv få hem 4 campbells om någon vecka till så då får man väl se om det stämmer att de är "vassare" i humöret än mina vintervita. 😃 

Edit: herregud vad mycket "vintervita" och "campbells" jag skrev i min text eheh… 😎

Mvh Anna 
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvärgar ^^

Julip
3/25/15, 1:17 PM
#2

Fuzzie hur gick det med dina campbells? :D Är i planer att skaffa ett par till dvärgar nu så är hemskt nyfiken på att höra hur det gick.

Upp till toppen
Annons: