Annons:
Etikett04-tillbehör-utrustning
Läst 691 ggr
Felicia1995
2014-04-15 15:39

Leksaker, aktivering & bur

Nu är det så att jag undrar vilka/vilken leksaker/inredning i era burar som har uppskattats mest av era hamstrar, det kan vara allt från egengjorda till köpta! 😃

Ska köpa hem en ny bur snart till min lilla kines, antingen en duna, samla eller ett akvarium(beroende på om jag hittar någon) pga av att jag lånar en gallerbur av en vän för tillfället, som jag tycker är för liten(antagligen tycker han det oxå) och inte kan göra så mycket i vilket har lett till att han har börjat gnaga på gallret bakom sitt hus. Så ni får gärna tipsa mig om någon bur också, där jag har möjlighet att ge han klätter- och grävmöjligheter samt plats för annan aktivering. Så ni får gärna tipsa, tycka och tänka på vad jag kan välja 🙂

Tacksam för svar! ❤️

// Med vänliga hälsningar, Felicia Vinkar
 ~ Ett hem utan hund är bara ett hus ~

Annons:
fuzzie
2014-04-15 16:07
#1

Jag skulle rekommendera ett akvarium och dessa går ofta att hitta väldigt billigt på blocket. Köp isåfall gärna ett så stort akvarium som möjligt. Ju större desto bättre! 😉 

Och som inredning i ett större akvarium så skulle jag lägga in grenar och rötter som han har möjlighet att klättra på eftersom att kineser har hjälp av den lilla svansen. Men det får ju heller inte bli allt för hög inredning i buren ifall han skulle tappa balansen och falla. Grävmöjligheter får han genom att du fyller på ett tjockt lager med bottenmaterial i buren. 

Jag använder hampaströ till mina dvärgar som älskar att gräva och de har minst en decimeter med bottenmaterial för att få utlopp för sitt grävbehov. Som inredning i mina burar så har jag oftast hus, broar, rör (kan vara toarullar med), stockar med hål i, någon slags klättergrej som inte är allt för hög samt matskål, vattenflaska + sandbad x2 🙂 

Jag har en lekhage där jag har ett grävtorn, en springdisk, en liten klättergrej, en vippbräda samt en stock med hål i. I lekhagen får dvärgarna vara varje dag för att få springa av sig. Så det är ju ett tips att ha, så de får komma ut och röra på benen ordentligt. 

Man kan ju som sagt pyssla ihop lite egna saker och det uppskattas oftast lika mycket som något man köpt i butik eller beställt. Det är bara fantasin som sätter gränser. Kom bara ihåg att använda material som inte är skadligt för hamstern. 🙂

Mvh Anna 
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvärgar ^^

HamsterMarie
2014-04-15 16:37
#2

Flying saucer (tefatshjul), grävtorn, äggkartonger att gömma sig i och bita sönder, grottor och grenar. Sen tycker de det är kul att ha mycket saker samtidigt i buren. Mycket inredning!

Upp till toppen
Annons: