Annons:
Etikett10-ot-off-topic
Läst 1259 ggr
fuzzie
4/15/14, 12:14 PM

Så ledsen :'(

Jag som var så himla glad att första kullen äntligen hade kommit i söndags. Men under natten från igår, alltså 2014-04-15 så hände något i buren och när jag tittade i boet imorse så var alla ungar döda… 😢 

Jag har varit noga med att inte störa dem alls och de har varit jätte duktiga föräldrar i övrigt. 

Det är sådant som händer inom aveln ibland och man får helt enkelt göra det bästa av situationen. De hann para sig igen innan jag satte dem i separata burar så en ny kull väntas ca. den 2:a maj. Men som sagt är det inget "fel" på föräldrarna, utan det var otur det som hände. De är i övrigt jättefina individer som är väldigt trygga och jag skulle aldrig få för mig att avla på föräldrar som inte är stabila och vänliga. 

Honan kommer alltså att få ta hand om ungarna ifred och hanen sitter för sig själv, så detta bör inte behöva inträffa igen. Ni är saknade Ängla-kullen! 😢 ❤️

Mvh Anna 
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvärgar ^^

Annons:
jossan...
4/15/14, 12:17 PM
#1

Stackare:( huvudsaken insåna situationer är att inte klandra sig själv.

Gud vad bra jag stavar…

fuzzie
4/15/14, 12:25 PM
#2

#1 Jaa, det känns lite tungt just nu. Det är ju svårt att inte klandra sig själv eftersom detta hände under natten. Så hade jag bara varit vaken så hade jag kanske kunnat "rädda situationen"… 😢

Mvh Anna 
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvärgar ^^

Lexie82
4/15/14, 12:26 PM
#3

Usch, vad tråkigt.. Hoppas på bättre lycka med nästa kull istället.

Imasy
4/15/14, 12:36 PM
#4

#2

Hur menar du att du skulle ha kunnat rädda situationen? Jag var med om detta en gång för många många år sedan, allt verkade frid och fröjd och dagen efter var boet helt blodigt.

Jag tror att honan gör så för att ungarna inte är livsdugliga av någon anledning. Och det kan man ju aldrig rå på själv, även om det är väldigt tråkigt när det händer.

fuzzie
4/15/14, 12:38 PM
#5

#3 Jaa, riktigt ushligt… 😢 Jomen precis, man får hålla tummarna för att det går bättre med nästa kull helt enkelt. Och jag ska försöka att inte haka upp mig för mycket på detta tråkiga.. 

Det är väl snart dags för dig att para dina också va?

Mvh Anna 
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvärgar ^^

fuzzie
4/15/14, 12:40 PM
#6

#4 Jag vet inte riktigt, men jag kanske hade kunnat separerat föräldrarna i tid. Sedan var det deras första kull också.

Mvh Anna 
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvärgar ^^

Annons:
Lexie82
4/15/14, 12:42 PM
#7

#5 Om en månad är det dags. Känns som att tiden verkligen sniglar fram =P

jossan...
4/15/14, 2:16 PM
#8

#2 det var inte ditt fel… Dessutom så kunde ju inte du veta att detta skulle ske… Som du beskriver det så kom det antagligen som en chock så…hur som helst jag vet att det är svårt när det handlar om att djur möter döden…Men om man klandrar sig själv i sådana situationer så blir det bara värre. Det blir bättre så småningom;)

Gud vad bra jag stavar…

fuzzie
4/15/14, 2:47 PM
#9

#7 Härligt Lexie! 

#8 Nää, det är ju sant. Japp, det blev en riktig chock och var absolut inget som jag hade förväntat mig hända med min första kull… 😢 

Jaa, man känner sig liksom otillräcklig och önskar att man hade kunnat gjort något, men du har nog rätt i att det bara blir värre av att klandra sig själv. Det som har hänt har ju redan hänt och går ju inte att ändra på, så man får helt enkelt göra det bästa av situationen. Och nu har jag ju fått lära mig hur det tyvärr känns att förlora en kull… 😢 

Jaa, det blir ju det. Snart kommer det ju en ny kull som man kan få fokusera på och lägga ner all tid och kärlek på så det blir nog bra tillslut. 🙂

Mvh Anna 
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvärgar ^^

jossan...
4/16/14, 1:15 PM
#10

#9 ja precis man ska alltid tänka positivt

Gud vad bra jag stavar…

Upp till toppen
Annons: