Annons:
Etikett03-utställningssnack-träffar
Läst 1676 ggr
[Ingunn_1969]
3/10/14, 11:34 AM

Utställning i Kallhäll 6 april

Välkommen till Utställning i Kallhäll Folkets Hus för dvärghamster Incheck: 9:00-9:30 Bedömningen börjar 10:00 Lunchpaus: 12:00-13:00 Final när alla hamstrar är bedömda, beräknad tid meddelas i PM. Klasser Standard: Standardklass Junior: 8 veckor tom 4 månader Standardklass Senior: 5 månader tom 17 månader Standardklass Veteran: 18 månader tom 24 månader Pris: 30 kr per hamster Domare: Sebastian Mårtensson Anmälan skrivs enligt mall: Art: Namn: Reg nr: Reg nr i SDS Född: ÅÅÅÅ-MM-DD Ålder: Skrivs i månader och veckor Kön: E (fader): U (moder): Uppfödare: Ägare: Petklass, öppen för alla hamstrar: Pris: 25 kr per hamster Domare: Meddelas senare Barnpetklass, öppen för alla hamstrar och barn upp till och med 12 år: Pris: 25 kr per hamster Domare: Meddelas senare Anmälan till petklass och barnpetklass skrivs enligt mall: Art: (Campbells, rysk vintervit, hybrid, roborowski, kinesisk) Namn: Reg nr: Om regnummer i sds finns, annars skriv ej registrerad Född: Om födelsedatum finns, annars skriv okänt Ålder: Om ålder är känt, annars skriv okänt Kön: E (fader): Om info finns, annars skriv okänt U (moder): Om info finns, annars skriv okänt Uppfödare: Om info finns, annars skriv okänt Ägare: Vi kommer att ha ett enkelt café med fika, dricka och kaffe/thé. Lunch finns att köpa i närheten (pizzeria mm) Lotteri kommer att finnas. Sista datum för anmälan är 29 mars. Utställningen är öppen för medlemmar i Svenska Dvärghamstersällskapet. Det går bra att lösa medlemskap på plats, pris 100 kr. Vi bjuder på en PET biljett till alla nya medlemmar! Hamstrar i standardklass ska vara registrerade i SDS stambok. Hamstrar i petklass och barnpetklass behöver inte vara registrerade. Anmälan skickas till iopheim@live.se Skriv Anmälan SDS Kallhäll i ämnesraden. Välkomna!

Annons:
[Ingunn_1969]
3/10/14, 11:53 AM
#1

Vi har en facebookgrupp där man kan gå med, det finns också ett evenemang skapat på facebook. Där kan man få svar på frågor och se vilka som tänker komma mm. Med vänlig hälsning Ingunn

HamsterMarie
3/10/14, 1:44 PM
#2

Är det okej om man bara kommer och tittar en liten stund utan att ställa ut, eller behöver man vara medlem då? :-)

[Ingunn_1969]
3/10/14, 2:04 PM
#3

#2 Det går jättebra att komma och titta, man behöver inte vara medlem och det kostar inget att komma in :-) Med vänlig hälsning Ingunn

HamsterMarie
3/10/14, 2:08 PM
#4

Vad bra då kommer jag!

Annika Hermanrud
3/10/14, 4:05 PM
#5

vilket datum är det?

Det tar längre tid att lära gamla sitta som hundar

[Ingunn_1969]
3/10/14, 4:15 PM
#6

#5 Utställningen är 6 april. Med vänlig hälsning Ingunjn

Annons:
Lexie82
3/10/14, 5:12 PM
#7

På hemsidan står det 29e mars. Har det blivit flyttat, alltså?

jossa5
3/10/14, 6:22 PM
#8

#7 Det är två olika föreningar. SHF (Svenska Hamsterföreningen) har utställning den 29 mars, och SDS (Svenska Dvärghamstersällskapet) har utställning den 6 april.

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

Lexie82
3/10/14, 6:42 PM
#9

Ah, då förstår jag. Vilken brukar vara "störst" då?

jossa5
3/10/14, 6:58 PM
#10

#9 Störst är väl SHF, då dom har fler djur, både dvärghamstrar, guldhamstrar och gerbiler.

Men jag har inte varit på utställning för SDS, så jag vet inte hur många som kommer dit heller.

Men det varierar ju lite från gång till gång med. Men det brukar ju vara gratis att komma och titta. :)

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

Lexie82
3/10/14, 7:51 PM
#11

Ja, men jag bor en bit bort, så blir dyrt att åka ner två helger i rad. Nu fick jag ju beslutsångest. =P

jossa5
3/10/14, 8:07 PM
#12

#11 Aha, jo, det förstår jag. Bor också långt bort, men ska ställa ut på SHF's utställning då jag bara är med i deras förening.

Tänkte du ställa ut eller bara titta?

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

Lexie82
3/10/14, 8:23 PM
#13

Jag får hem nya hamstrar den 22a, så jag funderar lite på att prova på att ställa ut, mest för att se hur det går till. Annars blir det bara titta.

Annons:
hikaru
3/11/14, 5:59 PM
#14

#13 tänk på att du kan behöva hålla de nya djuren i karantän ett visst antal veckor innan du kan besöka en utställning med de djuren. De olika föreningarna kan ha olika regler avseende karantän.

//Sara

hikaru.se

Lexie82
3/11/14, 6:06 PM
#15

Varför bör man hålla dem i karantän?

hikaru
3/11/14, 6:08 PM
#16

#15 pga eventuell ohyra och sjukdomar bl.a.

//Sara

hikaru.se

Lexie82
3/11/14, 6:21 PM
#17

Okej. Jag får kolla upp det där lite närmare då =)

[Ingunn_1969]
3/28/14, 2:32 PM
#18

I morgon är sista anmälningsdagen inför utställningen 6 april, välkommen med din anmälan! Här kan du läsa mer om utställningen: http://www.dvarghamster.se/ Med vänlig hälsning Ingunn

Upp till toppen
Annons: