Annons:
Etikett02-hälsa-beteende-kosthållning
Läst 1458 ggr
Kimmey
3/3/14, 2:47 PM

Svullen mage

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har en liten tjej här hemma, en roborovski, som har blivit väldigt svullen och framförallt hård om magen. Läste lite på internet och såg att det finns en sjukdom som heter Amyloidos, så funderar på om det kan vara den hon fått?

Hon är 2 år och 3 månader. Hon är fin i pälsen men lite tröttare än vanligt, men det kan ju ha med åldern att göra också.

Tänkte bara kolla om det är någon som varit med om samma sak och vet vad det kanske kan vara?
Ska ringa veterinär, men tänkte kolla här först.

Annons:
Emmaslindh
3/3/14, 2:59 PM
#1

Min dvärghamster fick Amyloidos strax efter det han fyllt två år, men det är något som endast en veterinär kan sätta diagnos på så skulle säga att det bästa är nog om du åker in med hamstern till veterinär så får han/hon göra en bedömning 🙂

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Lingtardo
3/3/14, 3:04 PM
#2

Min Pammee fick svullen mage när han blev äldre, ca 2 år men han betedde sig precis som vanligt men jag såg att han hade ont. Jag gick till veterinären med honom och han fick diagnosen att han hade Amyloidos och den dagen fick han somna in. Det är inte så lätt för de små rackarna.

Kimmey
3/3/14, 3:42 PM
#3

Åkte in till veterinären med henne. Hon trodde på massa tumörer i magen så Luna fick tyvärr somna in idag.

Emmaslindh
3/3/14, 3:46 PM
#4

Usch va tråkigt! Nu får hon ta och vila i frid! 🌺

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Annika Hermanrud
3/3/14, 5:12 PM
#5

Vila i frid söta Luna!!. Hoppas att du har ,ycket skoj i HamsterHimlen:)

Det tar längre tid att lära gamla sitta som hundar

Lingtardo
3/3/14, 7:38 PM
#6

Tråkigt :( Vila i frid!

Annons:
Kimmey
3/3/14, 9:00 PM
#7

Tack fina ni! Det är lite tomt här hemma, men hon skuttar glatt däruppe med hennes syster nu!

[etsan]
3/5/14, 2:35 PM
#8

Usch vad tråkigt. Men det var nog det ästa. Vila i frid! #7 förstår att det känns ensamt!

[MARWAKE]
3/5/14, 8:15 PM
#9

Åhh så tråkigt :( R.I.P

Upp till toppen
Annons: