Annons:
Etikett04-tillbehör-utrustning
Läst 2056 ggr
Lexie82
2014-02-24 16:29

Sele?

Har sett att det finns sele och koppel att köpa till marsvin, hamster, råttor osv… Finns sånt även till dvärghamster? Nån som vet? Och finns det ens nån chans att få en dvärghamster att gilla att gå i koppel?

Annons:
jossa5
2014-02-24 17:06
#1

Det finns dom som gjort egen sele då dvärghamstrarna är så små. Och det går att få dom "koppeltam", men jag tror dom flesta inte tycker om det.
Har provat på en av mina, men det var bara sprattel, så jag fick inte ens på den hemmagjorda jag försökte med. Bättre då att ha en hage dom kan få springa i. :)

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

Lexie82
2014-02-24 18:32
#2

Ja, en hage har jag redan. Jag tänkte mest att har man en sele så kan jag vara på golvet och låta honom klättra runt på mig utan att han plötsligt sticker iväg och försvinner eller så.

jossa5
2014-02-24 18:43
#3

Jo, jag förstår. Enda sättet att få veta är att prova. Om du söker på 8-sele på google, och kollar på bilder kanske du kan göra en själv. :)

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

[MARWAKE]
2014-02-24 19:00
#4

Jag skulle nog inte rekommendera sele för Dvärgahamstrar. Men som #3 säger du kan ju allt testa. Men ifall du märker att hamstern inte mår bra av den ska du nog ta bort den ;) Rasthage är bättre! (Tycker jag)

hikaru
2014-02-24 19:14
#5

Nja, sele på dvärghamster låter inte som någon vidare idé. Bättre med lekhagen isf.

Alternativet är ju att prova om hamstern gillar att springa i boll, eller om du hamstersäkrar en yta där den kan springa fritt.

//Sara

hikaru.se

Lexie82
2014-02-24 19:27
#6

Ville mest se om någon testat med sele och vilka resultat det fått.

Hamsterboll har jag provat till min ena lillkille, innan jag byggde hans nuvarande "lekland", och han verkade gillar bollen. Dock blev jag avrådd från att använda den, eftersom han då inte har någonstans att gömma sig.

Annons:
Lexie82
2014-02-24 20:47
#8

Gulligt =) Kanske ska prova, så märks det väl om han gillar det eller blir förbannad =P

Upp till toppen
Annons: