04 - Tillbehör & Utrustning

Sele?

2014-02-24 16:29 #0 av: Lexie82

Har sett att det finns sele och koppel att köpa till marsvin, hamster, råttor osv... Finns sånt även till dvärghamster? Nån som vet? Och finns det ens nån chans att få en dvärghamster att gilla att gå i koppel?

Anmäl
2014-02-24 17:06 #1 av: jossa5

Det finns dom som gjort egen sele då dvärghamstrarna är så små. Och det går att få dom "koppeltam", men jag tror dom flesta inte tycker om det.
Har provat på en av mina, men det var bara sprattel, så jag fick inte ens på den hemmagjorda jag försökte med. Bättre då att ha en hage dom kan få springa i. :)

Anmäl
2014-02-24 18:32 #2 av: Lexie82

Ja, en hage har jag redan. Jag tänkte mest att har man en sele så kan jag vara på golvet och låta honom klättra runt på mig utan att han plötsligt sticker iväg och försvinner eller så.

Anmäl
2014-02-24 18:43 #3 av: jossa5

Jo, jag förstår. Enda sättet att få veta är att prova. Om du söker på 8-sele på google, och kollar på bilder kanske du kan göra en själv. :)

Anmäl
2014-02-24 19:00 #4 av: [MARWAKE]

Jag skulle nog inte rekommendera sele för Dvärgahamstrar. Men som #3 säger du kan ju allt testa. Men ifall du märker att hamstern inte mår bra av den ska du nog ta bort den ;)

Rasthage är bättre! (Tycker jag)

Anmäl
2014-02-24 19:14 #5 av: hikaru

Nja, sele på dvärghamster låter inte som någon vidare idé. Bättre med lekhagen isf.

Alternativet är ju att prova om hamstern gillar att springa i boll, eller om du hamstersäkrar en yta där den kan springa fritt.

Anmäl
2014-02-24 19:27 #6 av: Lexie82

Ville mest se om någon testat med sele och vilka resultat det fått.

Hamsterboll har jag provat till min ena lillkille, innan jag byggde hans nuvarande "lekland", och han verkade gillar bollen. Dock blev jag avrådd från att använda den, eftersom han då inte har någonstans att gömma sig.

Anmäl
2014-02-24 20:35 #7 av: iluvkottar

http://www.youtube.com/watch?v=geNDaGThJhg&list=UUTuK0VFnVADd2pglXPXBmPA&feature=c4-overview

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.