Annons:
Etikett00-allmänt-hamsterprat
Läst 1358 ggr
emmieerlandsson
2014-02-22 13:12

Tropic stallet?

Hej, jag undrar om det är någon som har köpt djur, saker osv från Tropic stallet? Jag hittade den sidan och såg ganska bra saker där men jag tycker att affären ser lite… "misstänksam" ut. Jag hade velat köpa dvärghamstrar därifrån. Är det en bra affär? Också, är de någon som vet om de har sakerna de säljer i internetshoppen i affären med? 

Tacksam för svar, Emmie :)

Annons:
Scorpio97
2014-02-22 13:19
#1

Köp hamstrar från uppfödare istället (: Många djuraffärer köper in från grossister, och grossister massavlar hamstrar utan en tanke på hälsa eller temperament.

Köper du från uppfödare så får du istället handtama, trevliga djur. Ofta kan man dessutom kontakta uppfödaren senare, om hamstrarna skulle bråka eller så, då kan uppfödaren hjälpa en och ge råd (många erbjuder dessutom att ta tillbaka en av hamstrarna om dom bråkar, och så får man prova med en ny unge istället). Det är dessutom större chans för två uppfödarhamstrar att gå ihop, än två djuraffärshamstrar. Alla hamstrar från djuraffärer räknas som hybrider, och vissa är det. Om hamstrarna är en blandning mellan Campbells och vintervit leder det ofta till bråk, eftersom hamstrarna kan få temperamentet från varsin art.  

Hurvida affären har bra grejer eller inte vet jag inte (: Förmodligen säljer dom samma saker i affären som på internetbutiken, annars kan du säkert be dom ta in om det var något särskilt du ville ha.


//Jessie

Upp till toppen
Annons: