04 - Tillbehör & Utrustning

"Rastning"

2014-01-07 17:42 #0 av: Sunes

Hur ofta och länge låter ni era hamstrar rasta av sej?

Vad får dom göra?

Om ni har en hage, vad är favoriten?

Har låtit mina varit i hage varit i hage första gången idag, sketaskul verka dom tycka :)

Anmäl
2014-01-07 17:46 #1 av: [evilewa]

Om inte varje dag, minst varannan dag låter jag mina komma ut. De älskar att komma ut och springa. När de lägger sig för att "sova" i någon kartong i rasthagen, är ett bra tecken på att byta till nästa hamster/hamstrar :-)

Anmäl
2014-01-07 17:46 #2 av: Alexxiis

Oftast varje dag, ibland har det blivit varannan. Då får hon springa på hela nedre plan förutom i köket och på toaletten där jag stängt dörrarna för där finns "faror". Hennes favoritsak att göra är nog att springa i hallen bland alla skor, hon älskar att krypa in i dom, gå på dom och tränga sig förbi dom! Glad

Anmäl
2014-01-07 17:50 #3 av: Lynxie88

Försökte varje dag med min men han hade humör som sjutton. Så två gånger i veckan annars högg han gärna efter en. :) han ville det så.
Nu är han bortrest men ska komma hem till våren igen. (Har varit utlånad till en gymnasieskola).

Anmäl
2014-01-07 18:29 #4 av: inthegame

En gång om dagen får mina komma ut. I en stor rasthage eller i min systers "gå in garderob" :)

Anmäl
2014-01-07 18:38 #5 av: Sunes

Den ena hitta jag i grävtornet och den andra i en toarulle.
Men tillbaka ner i buren, de va inget dom vela ;)

#2 hur hittar du en hamster på så stor yta? :o

Anmäl
2014-01-07 18:43 #6 av: Alexxiis

#5 Jag följer efter henne med blicken och dessutom är det "rymmnings" säkrat så om jag skulle tappa bort henne har hon inte kunnat gå in i någon håla osv ;)

Anmäl
2014-01-08 13:52 #7 av: The Idizen

Mina hamstrar tycker att lite stora ytor är läskiga.. Men dom får va där så läge dom vill då och då. Vill inte stressa och pressa, bara onödigt. Hjärta

Anmäl
2014-01-08 22:48 #8 av: hikaru

Mina går och lägger sig och sover direkt när dom kommer ut i rasthagen. Gapskrattar

Anmäl
2014-01-10 16:21 #9 av: ebbamedruby

har inte dvärghamster men kan väl svara ändå :)

minst 2 timmar varje dag på vardagar och minst 4 timmar på helger. jag har ju bara en hamster så då blir det mer tid för henne :)

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.