Annons:
Etikett00-allmänt-hamsterprat
Läst 3888 ggr
Chiquita_animal
2013-11-20 17:28

Hamster bråk

Jag har två dvärghamstrar i samma bur lagom stor och fin 😃 Det är två hanar tillsammans och det funkar jättebra, eftersom jag frågade hamster iFokus om det var en bra idé och de sa att det måste vara två dvärghamstrar tillsammans. Kiwi och Sixten ( min och min systers dvärghamstrar) är syskon så det har hållit ett bra tag. Men jag har börjat höra att dom piper lite ibland och bråkar, dom tar med tassarna på varandra som om de 'slåss' lite grann. Jag är jätte orolig om dom kommer skada varandra, och helt plötsligt när jag har börjat berätta för mina vänner och 'bekanta' så har de flesta börjat säga : Nej du kan inte ha dom tillsammans det måste vara två burar! Jag vet inte om dom förväxlar med guldhamster men jag tror det. Dessutom kostade buren vi köpte mycket så min pappa säger att det räcker med en bur 😐 P.s föresten hur kan man fixa en profilbild? Vill gärna ha en på min sötnos 🙂


Annons:
[evilewa]
2013-11-20 18:21
#1

Är det dvärghamster är det enligt Jordbruksverket, lag på att hålla dem om minst i par. Har de levt ihop under längre tid och småtjafsar lite, är det inte så allvarligt. Det gör alla dvärgar, ibland är det lek och ibland irritation över något. Går detta över i ett mer allvarligt bråk, där de biter varandra eller där en av individerna blir konstant jagad och uppstressad, måste man dessvärre sära på dem. Du får hålla koll på dem helt enkelt. Men dina kompisar har som sagt fel :-) med undantag….

Chiquita_animal
2013-11-20 18:28
#2

Aha tack, dom är ju syskon dvärgisarna.


[etsan]
2013-11-20 20:25
#3

De sätter nog bara upp rang eller tjafsar lite om just dendär matbiten. Inget att oroa sig över om inte den ena hoppar över de andra och de börjar pipa jättehögt eller om du hittar sår. (Profilbild: gå in på mina inställningar uppe i hörnet ta sedan Avatar och där laddar du upp bilden.)

hikaru
2013-11-20 20:36
#4

Om de bråkar så att det blir sår så bör du nog fundera på att sära på dom.

Men om de bara tjafsar så är det normalt. 

Speciellt Vintervita dvärghamstrar har en tendens att skrika åt varandra så att det låter värre än vad det i själva verket är. Dom är lite "drama-queen" kan man säga. 😂

//Sara

hikaru.se

DanceDiddi
2013-11-20 21:22
#5

Ja. Som alla andra säger så är det inte så farligt. Låt dom ta tid på sig. Sedan om det blir värre så särar du på dom. Det gjorde jag med mina hanar. Är dom syskon? Dom bråkar oftast mindre om dom ä syskon.

Hälsningar mig, Brownie och Ville Pussmun

[Ingunn_1969]
2013-11-21 07:01
#6

#4 Ha ha, "drama-queen", det var mitt i prick :-D

Annons:
Chiquita_animal
2013-11-24 08:53
#7

Tack för alla svaren 😉 Dom brukar komma överens åt slutet eller så går en. Tack så jätte mycket etsan #3 ska genast fixa en profilbild 🙂


Chiquita_animal
2013-11-24 08:57
#8

Jag är lite trögtänkare men jag hittar inte Avatar 'knappen' 😕


[ErikP]1
2013-11-24 09:11
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Precis under kontoinstälningar på vänster sida inne på "Mina inställningar"

Chiquita_animal
2013-11-24 10:02
#10

Aha nu hittade jag, Tack #9 bilden hjälpte väldigt mycket 😂 Ska ladda upp en bild på min hamster lite senare från min mobil 🙂


Upp till toppen
Annons: