Annons:
Etikett00-allmänt-hamsterprat
Läst 1062 ggr
[ErikP]1
2013-11-13 19:52

Tror att arterna är färger

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Såg denna annons på Blocket där en person tror att Dvärghamster arterna är färger. Vet inte om jag ska skicka iväg ett sms där det står att campbells och vintervila inte är färger utan arter. Eller vad tycker ni?

Annons:
[etsan]
2013-11-13 19:56
#1

Usch, man borde skriva till de och söga att det är arter och inte färger.

[evilewa]
2013-11-13 20:14
#2

Shit, skrämmande :-(

Klarar_Hogberg
2013-11-13 21:21
#3

Haha, det där låter ju vrickat…

ღ ѕυcн α ℓσηєℓу gιяℓ, ιη тнιѕ ℓσηєℓу ωσяℓ∂, ∂ση'т кησω ωнαт тσ ∂σ ѕσ ѕнє cαℓℓѕ тнє cяєω. ღ

Norbert
2013-11-14 00:02
#4

Men suck. Rätta mig om jag har fel, men förutom att personen tror att Campbell är en färg så verkar hen även tro att sibirisk och vintervit är två skilda färger- men det är väl för det första inte heller färger, utan egentligen en och samma hamster; rysk vintervit/ sibirisk dvärghamster (kärt barn har många namn ;)) Denna person verkar alltså inte ha många rätt…. man undrar ju va hon har för några hamstrar överhuvudtaget, hybrider? Och om hon borde bedriva uppfödning? Jag tycker du ska sms:a. Eller maila några faktalänkar.

(o)(o)
(='.'=)
(")_(") Hälsningar mig, Norbert & Mårten-Herbert :)

 

[etsan]
2013-11-14 07:54
#5

#4 egentligen är inte sibirk namnet för vintervit utan ett namn djuraffärer hittat på för hybrider. Troligen är det nog hybrider, inte bra koll av h*n som säljer utan att veta… :)

Upp till toppen
Annons: