Annons:
Etikett06-djurskyddsfrågor
Läst 822 ggr
DanceDiddi
9/18/13, 9:26 PM

Stress?

Någon som har ett förslag på hur man kan få en hamster att stressa lite mindre? Min ena är väldigt stressad. När man lyfter upp honom så springer han galet runt i famnen. Jag försöker få honom avslappnad men han är så stressad så att han ibland kissar på sig. Mina hamstras uppfödare berättade för mig varför han rensar matförådet när han sitter i famnen på mig. För han gör verkligen det! Så han rensar maten ur kindpåsarna för att han är stressad och tror att något rovdjur ska anfalla honom. Så han rensar alltså matförådet för att bli lättare och kunna springa iväg från rovdjur. (Jag berättade väldigt komplicerat) Så kommentera gärna varför han är så stressad hela tiden!

Hälsningar mig, Brownie och Ville Pussmun

Annons:
[Thew]
9/18/13, 9:28 PM
#1

Hur länge har du haft honom?

Han kanske inte riktigt är tam?

DanceDiddi
9/18/13, 10:07 PM
#2

#1 Jag har väl haft honom i cirka lite mer än en månad.

Hälsningar mig, Brownie och Ville Pussmun

[Ingunn_1969]
9/18/13, 10:56 PM
#3

Han är ju mitt i sin "tonårs"period nu, då kan de bli lite knasiga. Det de tidigare kände sig trygga med kan plötsligt vara jättefarligt, ibland vet man inte om man ska skratta eller gråta! Det som är viktigt att komma ihåg med unga djur är att man måste försöka behålla sitt lugn själv. Säg till honom att jag ser att du är lite uppe i varv nu men jag är fortfarande din trygga lugna matte, det gör inget att du är orolig, det kommer bli bra sen, lita på mig. Ungefär så. Du får kanske tacka så snällt för maten han ger dig och lägga tilbaks den i buren igen ;-)

DanceDiddi
9/18/13, 10:59 PM
#4

#3 Haha! Ja! Men han har spottat ut maten sen jag fick honom av dig. Så han har alltså alltid gjort det, tror jag. Min andra hamster gör ju inte så. Men jaja, det är nog inget att göra åt. Så snällt att han fixar mat till mig. Haha!

Hälsningar mig, Brownie och Ville Pussmun

Upp till toppen
Annons: