Annons:
Etikett01-avel-genetik-och-uppfödning
Läst 715 ggr
+Ellie+
8/18/13, 10:43 AM

Ihoppsättning av avelspar! Dvärghamstrar

Hej! Ville bara berätta att jag satte ihopp mina två vuxna hamstrar igår! Ellie och Rio ! Ellie var brunstig så allt gick ganska bra. Har bara en liten fråga! Är det vanligt att dom piper ibland åt varandra och typ gör en liten attack?! Har ej sätt något blod i buren. Ska man vara orolig, över det eller är det vanligt att dem håller på så!? Väldigt tacksam för svar och tips!

Annons:
HamsterMarie
8/18/13, 8:14 PM
#1

När honan inte är brunstig så piper hon åt hanen och kan vara lite tjurig. Blir hon aggressiv så att det blir bråk får du sära på dem, men ja det är som sagt vanligt att dem håller på och piper litegrann.

Elin-Li
8/19/13, 6:49 AM
#2

instämmer med #1

Håll ett öga på hamstrarna och rör dig mycket i rummet där du har dem. Då hör du ju om någon (eller båda) Skulle börja pipa/skrika. Då är det ofta slagsmål. 

Annars har det alltid funkat för mig att ha hanen och honan tillsammans något dygn eller två men då har jag dem alltid under uppsikt:)

Lycka till med kullen!

// Elin-li, 

+Ellie+
8/20/13, 2:07 PM
#3

Tack för all hjälp! Jag får hoppas att det kommer en kull!

+Ellie+
8/21/13, 10:05 PM
#4

Behöver lite hjälp igen! Hamstrarna piper ganska mycket. På kvällarna bråkar de typ om hjulet! Det konstiga är att det är bara där! Inte maten inte husen ingen annanstans! Vad ska jag göra! Är det någon som kommer att bli skadad?!?

Elin-Li
8/21/13, 10:06 PM
#5

prova sätta dit ett hjul till så att du har två :)

// Elin-li, 

+Ellie+
8/21/13, 10:09 PM
#6

Har två hjul men det ena är bättre ( de springer i det hjulet ibland ) men på kvällarna är det alltid samma hjul de bråkar om!

Annons:
Elin-Li
8/21/13, 10:10 PM
#7

hmmm…. kan du få tag på ett till lika dant?

// Elin-li, 

+Ellie+
8/21/13, 10:12 PM
#8

Jag får kolla på det! Tack för tipsen!

Upp till toppen
Annons: