Annons:
Etikett10-ot-off-topic
Läst 1206 ggr
Anna4077
8/12/13, 10:03 PM

Kloning av husdjur

Tittar på tv på ett program där folk klonar sina döda husdjur. Måste säga att jag är ganska illamående och äcklad av tanken på att ersätta en vän. Jag älskar mina djur djupt men skulle aldrig "vanära" dom genom att ersätta dom med en annan. vad tycker ni om detta? Det verkar som det är en program serie som går på måndagar kl 21 på 7an.

Anna och taxen Max

Annons:
jossa5
8/12/13, 10:55 PM
#1

Hm, låter intressant, fast inget jag själv skulle göra! Ska ta och kolla in det, så återkommer jag med en åsikt senare. ;)

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

Anna4077
8/12/13, 11:07 PM
#2

Du får göra det :) jag kunde inte sluta titta när jag väl börjat. Sådär äcklad fascination man ibland känner. Hela min kropp bara skrek "Hallå det där är fel människorna har problem och behöver terapi!" Lite överdrivet men iallafall.

Anna och taxen Max

[ErikP]1
8/12/13, 11:33 PM
#3

Jag såg början av ett avsnitt förut och jag tyckte inte det var helt okej, samt riskera så där mycket pengar. Så jag valde ett annat programm :)

Anna4077
8/13/13, 10:27 AM
#4

#3 gjorde du rätt i :)

Anna och taxen Max

NinjaKakan
8/13/13, 11:38 AM
#5

Tycker det är helknasigt att göra så. Håller med dig ts..


[hamster-expert]
8/14/13, 11:09 PM
#6

tycker också det låter knasigt, men förstår samtidigt om de vill ha ett ny djur som är likadan. Jag skulle t.ex vilja ha min ena hund hela livet, för han är så otroligt snäll, gosig och glad. Han är som ett levande gosedjur :3 Men att klona honom skulle förstås ändå kännas fel, för det blir ju liksom inte hans själ som kommer att hamna i det nya djuret. Dessutom så får klonade djur ofta kortare livslängd, och det skulle kännas fel att "leka gud" och klona djur.

Annons:
Anna4077
8/15/13, 10:04 AM
#7

#6 jag tycker också det känns fel att "leka gud" och samtidigt lite respektlöst mot de djuret man haft. Men samtidigt så har jag tänkt på vad jag skulle tycka om jag förlorade mitt barn. Typ om det skulle vara dödfött eller dö i en olycka inom något år. Vet verkligen inte hur jag skulle reagera om någon skulle kunna ge mig tillbaka just de barnet. Men det är ju som sagt bara kroppen, själen är ju det som verkligen är barnet kroppen blir ju som ett par kläder man trär på ett barn av något egoistiska orsaker. Sen har jag aldrig förlorat ett barn, hoppas det aldrig sker, så känner mig inte riktigt kvalificerad till ens en åsikt om just det.

Anna och taxen Max

[etsan]
8/15/13, 10:13 AM
#8

Har också sätt det där men slog snabbt över till en annan kanal😮

Upp till toppen
Annons: