Annons:
Etikett11-om-sajten-ifokus
Läst 2953 ggr
[ErikP]1
2013-08-10 20:02

Presentationstråd

Tråden där vi alla, som vill, kan presentera oss.

Annons:
theomuffin
2013-08-12 11:41
#1

Ok, jag få väl börja då. Jag är en 10 årig tjej som blir 11 den 23:dje. Jag har en hamster som heter Mimmi. Djuraffären sa att hon var en hane så jag trodde på det. Men det var genom dif jag fick reda på att det var en hona.♥ Jag är inne här minst varje dag. I♡ifokus. jag har också 2kaniner. Jag vill jätte gärna ha marsvin men det får jag inte… Min farmor och farfar har en wachtel hund som jag äöskar som om det vore min. Så det var lite kort om mig.

Kika gärna in min hamsterinstagram emmashammies och min facebooksida där jag sälger pärlarmband: Pärlarmband made for You. https://www.facebook.com/P%C3%A4rlarmband-made-for-You-1331653063516116/

Julip
2013-08-12 13:43
#2

Jag är en 21 årig tjej från Stockholm. Älskar djur och i synnerhet hamstrar, hundar och katter som jag håller extra kärt. Har i dagsläget tre hamstrar (två dvärgar & en guld) och en hund, samt två möss som letar nytt hem. 

Andra intressen är datorn (iFokus, bloggande osv) naglar, böcker, träning och kreativitet som tar sig uttryck på olika sätt (är väldigt mycket av en periodare). För tillfället är det fokus på virkning och mormorsrutor. 🙂

Anna4077
2013-08-13 11:39
#3

Jag heter Anna. Är 24år. Bor ihop med min pojkvän, fästman faktiskt :) och min bebis, dvärghamstern Roffe. Umgås mycket med min familj som betyder väldigt mycket för mig. Kämpar med psykisk ohälsa sedan 5-6år tillbaka. Drömmer om ett Svensson liv med jobb inom barnomsorg. Är intresserad av mycket. Djur ligger mig varmt om hjärtat. Sedan sysslar jag också med kreativ verksamhet i olika former. Allt från bakning till broderi. Har provat det mesta. Några roliga exempel är karamell tillverkning, stöpa ljus, måla porslin, måla naglar, tova ull. Allt precis som #2 i perioder som kommer och går.

Anna och taxen Max

marhan71
2013-08-19 19:06
#4

Hej allesammans,

Jag är ny här men nu tänkte jag presentera mig/oss.

Vi bor i Tyresö, Stockholm och har startat rysk vintervit dvärghamster uppfödning.

Vi har haft haft olika gnagardjur genom åren men för ca 4 år sedan fastnade vi för just vintervita…jag och min dotter vi bara älskar dessa små pälsbollar och dess fina temprament.

Vi har en hemsida som ni får gärna besöka och nu har vår höst börjat med att första kullen "WILD WEST" är födda.

Våra hamstrar har stamtavlor.

Vi är medlem hos SDS, men inte ännu reggad uppfödare.

www.cmhamsters.hemsida24.se

Väl mött

Marit och Carolina


Marit

www.cmhamsters.hemsida24.se

NinjaKakan
2013-08-20 06:00
#5

Mitt namn är Josefin och jag är 22 år gammal :) bor i Skåne, närmre bestämt i Åstorp med min sambo och 5 hamstrar. 1 guld och 4 dvärgar. Mina största intressen är djur och pyssla, även att stöka ner haha :P jobbar heltid på ett lager och trivs bra men har också drömmar som uppfödare och veterinär. Mina djur är mitt allt och finns närmast hjärtat. I övrigt spenderar jag mest min tid hemma, är något av en ensamvarg och trivs som det också :) när det gäller pyssel så blir det oftast hamstrar i lera jag gör, lite terapi faktiskt :)


jossa5
2013-08-20 08:09
#6

Ska komma med en presentation jag också, men

#5 Kan du inte visa dina lerhamstrar? Det låter ju underbart! :D

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

Annons:
NinjaKakan
2013-08-20 11:29
#7

Kan lägga in dom i en ny tråd så fixar jag det :)


jossa5
2013-08-20 11:56
#8

Ja, nu har jag lite tid över, så passar på att skriva min presentation då. :)

Josefin heter även jag, 28 år från Sundsvall. Bor med min sambo och tre hamstrar. Hampisarna är en vintervit, Isis, och två robbar, Tesla och Bell.

Jag pluggar upp lite gymnasieämnen just nu, så att jag ska kunna söka in på högskola/universitet till nästa höst. Har jag tur så kommer jag in och blir utbildad apoteksmänniska.
Inte det jag helst av allt vill göra, men det är ett bra jobb. Får roa mig med djuren på fritiden istället. :)

I övrigt så gör jag lite allt möjligt. Spelar gärna spel på datorn, pysslar (virkar, ritar, fotar, skriver, stickar och syr). Men det går i perioder. Just nu är det mest spela på datorn. :)

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

[etsan]
2013-08-20 17:21
#9

Jag heter Etty och är 11 år från Gävle, där jag även bor. Förrförraåret bodde jag i helsingfors. Jag bor med min storebror, min mamma, mina två hamstrar, mina två kaniner och min pappa i ett gult radhus. Mina hamstrar är två vintervita och heter Nova (Snögatans Lollipop) och Stella (Snögatans Blue Light) och de är 8 månader gamla. (Tänk vad tiden går fort, minns det som igår när de var fyra veckor). Jag går i sexan och läser spanska. Jag skulle igentligen gå i femman men jag fick flytta upp en klass förra året för jag hade gjort allt redan i finland. På fritiden åker jag konståkningoch tävlar även i det, dansra hiphop och disco och tävlar i par, grupp och singel där, spelar fotboll och rider (också det tävlar kag med ibland) och jag har världens bästa sköthäst som heter Chap Chap. Jag spelar piano på lektion också. Resten av tiden är jag med mina djur eller kompisar. Mina kaniner är två teddykaniner som heter Moa och Leo. Jag är även intresserad av att åka skatebord och åker det till skolan. Jag är väldigt bra på att åka buss också för när jag håller på med så många sporter blir det väldigt mycket buss! ;-) Det var liteom mig!

inthegame
2013-09-16 20:53
#10

Jag heter Clara och är 12 år. Mina djur är mitt störta intresse och jag är ägare till två vintervita dvärghamstrar och 2 akvarium. Ett akvarie är med räkor och för tillfället yngel och ett är med massa fiskar😉
Annars älskar jag att läsa! Mina favoritböcker är Harry Potter och The Hungergames/ Hungerspelen. Jag har läst hela HP serien två gånger och hela HG serien två gånger🙂
Jag sträckläste även Vargbröder när jag var 7 år😉
Jag gillar även att rida, och rider islandshäst:) Dansa är också roligt, jag tävlingsdansar och har dansat sedan jag var 7 år:)
Jag gillar djur jättemycket och tar av min månadspeng och skickar pengar till djurskyddsföreningen Djurens Rätt. Har samlat ihop 721 kr faktiskt😉 Jag tycker att även djur har rättigheter!

Det var lite om mig:)

MVH: En djurälskande ClaraSol 
54 liter sällskap      10 Liter körsbärsräkor
25 liter Kampfisk    2 Sibiriska dvärghamstrar<3

 

DanceDiddi
2013-09-16 21:28
#11

Jag heter Denise och är 12 år. Alltså går jag i klass 6 just nu. Jag går på dans, piano och hemspråk. Jag älskar att dansa, sjunga och verkligen att rita. Kolla in min Instagram på @dancediddi eller min ritanvändare på @drawingsbydenise Jag har 2 hamstrar och 1 katt. Älskar dom alla! Jag har glasögon (random)

Hälsningar mig, Brownie och Ville Pussmun

Denna kommentar har tagits bort.
[evilewa]
2013-11-12 21:41
#13

Jag heter Ewa, är 41 år. Har en son på 12 år och två bonusbarn som är 10 och 15 år. Bor i Tyresö, Stockholm. I hus där ett litet rum har tillägnats mina dvärghamstrar. Just nu har jag 17 stycken :-) Har älskat djur hela mitt liv och skulle önska att jag även kunde ha hund. Tyvärr har vi allergi i familjen, men som tur är fungerar det med mina hamstrar. Förutom djur, gillar jag att laga mat, lyssna på musik och umgås med min familj. Jag arbetar en hel del också, då håller jag på med IT för större företag. Gå gärna in på min hemsida där ni kan läsa mer om mina hamstrar. Ja, det var lite om mig :-)

Annons:
Alexxiis
2013-11-21 20:16
#14

Hej! Jag heter Alexandra och jag är 13 år gammal. Jag har haft tre dvärghamstrar tidigare och just nu har jag min första Guldhamster Miss Emmis Avila (eller Lilly som jag "döpt" henne till) Hon är en supersöt créme färgad långhårig guldhamster hona. 

Förutom de stora intresset för i stor sett alla djur så rider jag på Clarebergs ridklubb. Har gjort det i 6½ år nu, mina favorithästar där är Chuck och Grannus. Då benet i min över arm gick av (jag bröt den och då gick benet "av") så har jag tyvärr under ungefär en halv termin fått avstå från hästar och ridning, som tur är så fick jag rida förra veckan och jag är nästan helt bra igen!

Jag läser även hyfsat mycket, mina favoritböcker är Cirkeln, Eld och Nyckeln. Och på fritiden är jag antagligen med kompisar, är med Lilly eller hänger på datan. 

Så.. Då vet ni lite om mig! 🙂

Elin-Li
2013-12-05 23:07
#15

Halloj!

En tjej på 18 år här. Jag bor i åkersberga som ligger norr om stockholm. Jag har TYVÄRR inga dvärgar för tillfället men har haft en stor flock med honor och ett par hanar (robbar) som jar tog några kullar på förut. Jag har även haft vintervita men har tyvärr ingen plats för dvärgar nu då jag hux flux blev med marsvin. Så numera har jag blivir marsvinsuppfödare;) Men intresset för dvärgarna brinner fortfarande.

Jag jobbar i en djuraffär 1 dag i veckan och 4 dagar i veckan som hundfrisör, älskar mitt jobb;) Det blir allt ifrån att klippa hundar till att klippa fågelnäbbar och hamstertänder;)

// Elin-li, 

Upp till toppen
Annons: