Annons:
Etikett04-tillbehör-utrustning
Läst 1196 ggr
The Idizen
2013-07-03 12:22

Sele?

Har börjat fundera.. Är det någon som vet om man kan använda sele till en dvärgis?

Live Hjärta Laugh Hjärta Love Hjärta

Annons:
jossa5
2013-07-03 12:24
#1

Du kan nog prova, men risken är ju att den smiter ut den. Men ska du prova föreslår jag en 8-sele, det är väl den som har störst chans att sitta kvar.

Berätta gärna hur det går. :)

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

The Idizen
2013-07-03 12:46
#2

#1, 8-sele vad är det? :)

Live Hjärta Laugh Hjärta Love Hjärta

jossa5
2013-07-03 12:51
#3

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

The Idizen
2013-07-03 13:08
#4

Åh, super bra! Behöver spara pengar eftersom att jag så jätte gärna vill ha ett par jeans i från Hollister. 😃 

Hur gör man och hur sätter man på den?

Live Hjärta Laugh Hjärta Love Hjärta

JuliaSK
2013-07-03 15:44
#5

Jag skulle inte rekommendera att sätta sele på en dvärghamster….den är så liten att du lätt kan skada den!

Gur4m1
2013-07-03 18:31
#6

mm…ser inte riktigt poängen med sele på dvärgis just för att de är så små :) Lätt att skada den tror jag, inte mins för att man ska få på den selen så den inte kan rymma ut ur den. En dvärghamster är snabb men liten. När jag tar ut mig på gräsmattan eller golvet, sängen osv- så har jag oftast fullständig kontroll över var hon går- allt som krävs är att man är uppmärksam och inte kollar typ….tv samtidigt :>

Jag skulle vara rädd att råka trampa på hamstern eller om något annat djur kanske får för sig att hoppa på den- när man själv är så pass "långt ifrån" hamstern när man står upp och håller i ett koppel. Hoppas du förstår hur jag menar. Sen väger en dvärgis vadå..runt 40-60 gram? Det är jättelite :>

Men det är mina tankar runt det, aldrig ens funderat över sele på min dvärgis, däremot på min guldhamster men de är ju 3dubbelt större eller mer…

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Annons:
The Idizen
2013-07-03 22:18
#7

Okej, tack tror nog att jag låter bli. :)

Live Hjärta Laugh Hjärta Love Hjärta

[Dvärgarismylife]
2013-07-08 20:04
#8

Jag fick en hamstersele av min mamma för ett tag sedan. Jag blev jätte spänd på att prova den, men man kunde inte få på den utan att min lilla pojke började pipa:( Har försökt flera gånger men jag får inte på den:( så rekomenderar INTE sele på dvärgisar!

Upp till toppen
Annons: