Annons:
Etikett05-minneslunden
Läst 1801 ggr
Ebba_Hamster
2013-06-17 22:02

Vad hände :(

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I fredags somande min lilla vita dvärghamster in, han blev runt 2,5 år.  Men saken var att han alltid får springa lös i mitt rum när jag kommit hem från skolan, och som alla andra dagar gjorde han det idag med, som vanligt… Släppte in han i buren igen och på kvällen när jag ville ta ut han igen så…….. låg han och skadade och pep vid sitt hus. När man rörde vid han ställde han sig upp och försökte dra sig fram men hans bakben bara hängde efter…. Lät han va och morgonen därpå hade han somnat in för gott.. 😭 Älsklingen <3 Undrar ifall någon skulle kunna veta vad det berodde på….

Bilden är från springturen i rummet samma dag <3

Annons:
jossa5
2013-06-17 22:09
#1

Vila i frid lilla hamster!

Angående vad som hände, det är nog ingen som riktigt kan säga, men han skulle ju ha kunnat få nåt fel i hjärnan, typ en stroke eller något som gjorde att bakbenen inte hängde med.

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

Dvärgis1234
2013-06-18 18:58
#2

Ne gud vad hemskt jag börjar nästan alltid gråta när jag läser döds forum :(

Vila i frid lilla du❤️

Man vet inte vad som kan vara anledningen. men har du någon sladd i ditt rum som du inte la märke till? Kanske din hamster fått en stöt och det kan ha orsakat skakningarna ?

Hoppas att allt är ok med dig.❤️


[Taxie]
2013-06-19 15:11
#3

Vila i frid ❤️

Jag fundera på om du kunde vart dödsryckningar, men man vet aldrig 😕

wiixe
2013-07-16 21:29
#4

R.I.P lille vän ❤️

säger som #1
tror att han har fått en stroke. exakt samma sak hände med våran hund, bakbenen bad hängde. sen hade vi en lite mus oxå som fick en stroke, men hans huvud vreds uppochner istället.

alla reagerar vi olika på stroke, men jag skulle tippa på att de är vad han har fått..
tråkigt äre iallafall.. 😐

Mhv Martina 

http://unknownsigh.tumblr.com

Therese.G
2013-07-17 01:08
#5

Det sista som händer innan en hamster dör av ålder är att den blir riktigt ruggig och tillslut hamnar den i medvetslöshet, så låter mer som en stroke som de andra säger.

Vila i frid.

- Therese

[etsan]
2013-07-17 23:07
#6

Vila i frid! Tycker det låter som en stroke jag med, men vet inte sökert! Styrkekramar till dig! Nu behöver han iallafall inte lida.

Annons:
Fiona1234
2013-07-19 01:36
#7

Nej så tråkigt! Vila i frid!

           // Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

            Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

Anna4077
2013-07-19 22:56
#8

Min katt fick en blodpropp och blev förlamad i bakdelen. Det ska tydligen göra väldigt ont. Min Mulle skrek från det jag hittade honom tills han fick somna in hos veterinären. Din hamster kanske råkade ut för samma sak?

Anna och taxen Max

Upp till toppen
Annons: