Annons:
Etikett00-allmänt-hamsterprat
Läst 1559 ggr
julia_directioner
2013-05-08 15:09

Är honan dräktig?

Hej😃 Jag har haft två söta dvärghamstrar tsm i ungefär 20 dagar. Jag har sett att dom har parats men jag vet inte om honan är dräktig. Finns det något tecken på att hon är dräktig? Jag har också märkt att hennes beteende har ändrats, hon bits mycket mer och hon brukar aldrig göra det. Är det så när dvärghamstrar är dräktiga? Skulle va tacksam för svar

Annons:
julia_directioner
2013-05-09 17:36
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Så ser hon ut

jossa5
2013-05-09 17:39
#2

Hm, det var inte jättebra bild. Har du möjlighet att ta en bild där hon står på en plan yta? Så man ser henne riktigt ovanifrån.

För dom brukar ju få som kulor på magen, bebiskulor som brukar vara tydliga. Har dock inte haft någon själv, men förhoppningsvis är det nån mer som läser och kan hjälpa till. :)

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

julia_directioner
2013-05-09 17:54
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Hoppas att den här bilden är tydligare

jossa5
2013-05-09 18:31
#4

Ja, mycket bättre bild! :)

Men jag är osäker. Skulle föreslå att du gör en tråd i hamster.ifokus för där är det mer aktivitet, så där skulle du nog få svar snabbt. :)

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

Lemonneater
2013-05-11 00:06
#5

På vilken dag skulle din hamster isf ha blivit parad på?

Dvärgar är dräktiga mellan 16-18 dagar ungefär och har de bott tillsammans i 20 dagar så beror det ju på vilken dag. 

På bilderna ser det dock inte ut som att hon är dräktig enligt mig men på min hona syntes det knappt heller :). Hon gick upp ungefär 5 gram med så det märktes knappt alls försen de kom ut :)!

Upp till toppen
Annons: