Annons:
Etikett00-allmänt-hamsterprat
Läst 1287 ggr
miiaaz
2013-04-18 21:33

Bra leksaker

 Jag undar vad som är bra leksaker för dem? Jag har läst att man kan ge dem en klädnypa (av trä ) men vill helst ha lite olika tips  :)

Annons:
jossa5
2013-04-18 21:37
#1

Hm, varför vill dom ha en klädnypa? *nyfiken* Men andra bra saker är ju äggkartong, toarullar, stegar och saker man kan klättra på klänga på (dock inte för höga). :)

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

miiaaz
2013-04-18 22:02
#2

Det har jag också funderat på men läste det i en bok om dvärghamstrar :P

jossa5
2013-04-18 22:06
#3

Aha, va spännande. Antar att det skulle vara för att gnaga på, nåt annat kan jag inte komma på. :)

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

miiaaz
2013-04-18 22:10
#4

Nej de jag också tänkte på att det måste vara de i så fall men jag blir lite nojjig att metall biten ska lossna o den ska få i sig det

jossa5
2013-04-18 22:11
#5

Mm, det är ju det. Lika bra att skippa en sån, och ge dom något annat att gnaga på. :)

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

miiaaz
2013-04-18 22:13
#6

Ja , man vill ju att dem ska ha kul med hälsan i behåll måste säga det var en himmla söt tös du hade med kollade i ditt galleri

Annons:
Dvärgvädur
2013-04-19 21:50
#7

#2 Läste du: Hamstern - lycklig och frisk? :)

Jag klippte i en toarulle till Mini, vilket uppskattades. Sen kan du ju klippa hål i en toarulle så h*n kan krypa ut ur olika hål? Kanske en liten ramp att krypa upp på? 🙂

Har dålig fantasi, hade haft mer idéer om jag hade Mini kvar, kanske återkommer imorgon då jag har nya hampisar :)

                                                                   // Johanna

                                         Medarbetare på Dvärghamster iFokus

minihamster
2013-04-20 08:33
#8

#7 Jag har också läst "Hamster-lycklig och frisk" och kommer ihåg att det stod att man skulle ge dem trä klädnypor att gnaga på. Men jag ger vanliga pinnar istället.

//Josephine :)

jossa5
2013-04-20 10:23
#9

#6 Tack så mycket! :)

Har du lyckats få till några bra leksaker än? Man kan ju bygga mycket eget med glasspinnar och andra små pinnar. Bara se till att limma med ett giftfritt trälim (funkar för gerbiler) så att det inte är vassa spikar eller så. :)

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

miiaaz
2013-04-21 13:08
#10

Har köpt en vippbräda hittils och ska lägga in lite toarullar och så men jag är enormt tacksam för alla bra leksaks tips

Upp till toppen
Annons: