Annons:
Etikett04-tillbehör-utrustning
Läst 1423 ggr
Anna4077
2013-02-13 20:32

stressad i Lekhagen.

Upplever att min hamster är stressad när jag motionerar honom. Jag har en låda i det minsta laget men man får ju ta vad man har i början. Den försöker han bara klättra ur eller springer runt. Känns lite som han 'vankar' fast i full fart. Idag köpte jag en sån där galler hage för jag trodde att lådan va för liten. Men han gör samma om inte värre. Jag har grejer i så han kan gömma sig osv. Toalett rullar i mängder osv men jag upplever att han blir otroligt stressad av detta. Lägger till och med ner saker som han har i buren så han ska känna sig tryggare. Nu har inte jag någon erfarenhet av hamster eller någon gnagare. Detta är kanske ett normalt beteende för en 3 månaders hamster? Dom kanske blir lite överdrivet exalterade? Sen är han ju köpt i djuraffär och kanske aldrig varit ute ur buren på de sättet och känner sig utsatt? PS visste inte vilken kategori så chansade

Anna och taxen Max

Annons:
iluvkottar
2013-02-13 20:47
#1

Min hamster gör i alla fall inte det. Men hur länge sen var det du köpte den? Den kanske fortfarande är rädd eller så?

Anna4077
2013-02-13 20:51
#2

Har haft honom i ca 3 veckor nu. Han är ganska mycket i huset och hyfsat intresserad av mig om jag inte har en ärta i handen. Men kan väl inte mata han med ärta varje gång jag sticker ner handen? Eller de kanske jag kan?

Anna och taxen Max

moonbejb
2013-02-14 12:25
#3

Mina hamstrar var också stressade i lekhagen när de inte hade tak över huvudet. Jag försökte göra legolabyrinter osv men de gillade de tinte och satt och tryckte i ett hörn eller sprang runt och såg stressade ut. Sätt ut en massa hus/kartonger, sandbad och leksaker som den kan leka med när de är i lekhagen, bytesdjur måste känna att de närsomhelst kan ta skydd om det skulle komma någon fara (och de behöver känna detta även när det inte finns några faror då). Sätt ut sandbad, nån stor sten, lite mat och vatten, vippbräda, hus, gångar, toarullar så ska du se att de/n trivs!

Anna4077
2013-02-14 13:42
#4

Tack jag ska prova det.

Anna och taxen Max

Anna4077
2013-02-14 13:48
#5

Vad är bäst att göra under tiden jag fixar ett? Att ha han i buren eller låta han stressas? Svårt att fixa allt de där även om han har leksaker osv. Iaf på ett par dagar :)

Anna och taxen Max

Upp till toppen
Annons: