Annons:
Etikett04-tillbehör-utrustning
Läst 1050 ggr
Anna4077
2013-02-12 15:39

köpa bottenmaterial

Jag har tittat lite på bottenmaterial och då jag är häst tjej blev jag tvär när jag insåg att en bal för häst över 14kg kostar lika mycket som en nästan 4kg bal för gnagare. Är inte det katastrof? Vart köper ni erat bottenmaterial? Vilket använder ni och vad kostar det? Hur länge räcker det? Skriv gärna antalet busar och hamstern också. Jag är sån som är ekonomisk och tycker det är fysiskt jobbigt att betala lika mycket för så lite som för en stor bal. Blir lite princip grej för mig :p skulle gärna vilja ha något dammfritt bottenmaterial. Tror verken jag eller Roffe mår bra av det vi har nu.

Anna och taxen Max

Annons:
jossa5
2013-02-12 15:44
#1

Jag har bara en liten (just nu, snart är dom två) och köper från Arken Zoo, vanligt kutterspån för 49 kr för en påse löspackat. Insåg dock sen när jag var på Ica att deras pressade spån för 15 kr (dock inte lika mycket) är billigare i literpris, så det blir sånt framöver.
Ska dock kolla vad Granngården tar.

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

[etsan]
2013-02-12 15:45
#2

Toa- lätt är jättebra, dammfritt och ganska billigt! Jag använder toa-lätt och det fungerar super till mina två dvärgar.

Michaela-N
2013-02-12 16:35
#3

Toa-Lätt är väldigt hårt för små dvärghamstertassar. Provade några gånger med mina, men bytte ganska snabbt när jag märkte att det inte alls var behagligt att gå på.

Anna4077
2013-02-12 18:42
#4

Jag vill inte använda spån. Tycker det dammar något förbannat. Jag kan knappt röra det och jag tror det kliar på Roffe också. Vill inte skapa allergi för oss båda. Tror jag ska prova hampaströ. Verkar hamster vänligt

Anna och taxen Max

Vildvittrans
2013-02-12 18:49
#5

Ja hampa eller lättströ är bra. Finns på granngården där jag bor. En stor bal för 199kr (spånbal kostar här 79kr).

Hälsningar 
/Emma Öhr

Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen ifokus.

Även dvärgsektionsansvarig i ovanstående förening.

Min uppfödning: Vildvittrans dvärghamsteruppfödning

 

Anna4077
2013-02-12 18:52
#6

Hur länge brukar en stor bal räcka? Är det värt på 1-2 dvärgar?

Anna och taxen Max

Annons:
Vildvittrans
2013-02-12 18:54
#7

Jag gör slut på en bal och lite till när vi byter i burarna. Men då har jag 14 stora burar.

Hälsningar 
/Emma Öhr

Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen ifokus.

Även dvärgsektionsansvarig i ovanstående förening.

Min uppfödning: Vildvittrans dvärghamsteruppfödning

 

BettaSplendens
2013-02-12 19:28
#8

Jag köper spån från granngården. 25 kg för 69 kr! Räcker ganska länge till mina gerbiler där det behövs 200 l spån till en burstädning.

Upp till toppen
Annons: