Annons:
Etikett04-tillbehör-utrustning
Läst 1513 ggr
Rocksey123
2/11/13, 2:59 PM

Är det bra?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så, äntligen har jag hittat en bra bur. Den finns i norge, men man kan beställa hem till sverige. Jag tog bara en bild från iPaden så ni får ursäkta dålig bildkvalite. Frågan är: tycker ni att den ser bra ut? Ska dock använda egna hus, hjul och matskål. Då matskålen är av plast som de kan tugga sönder och välta. Hjulet är för litet och huset är av plast och trähus är bättre då materialet trä andas.

//Selma

Stay strong, whathever they say.

Annons:
Anna4077
2/11/13, 4:16 PM
#1

Jag tycker den verkar bra men kolla så hamstern inte kan ramla från översta våningen och ner i golvet. Om det går skulle jag ha rejält med spån eller vilket bottenmaterial du nu använder.

Anna och taxen Max

Rocksey123
2/11/13, 4:29 PM
#2

Det går inte att ramla ner våningarna går ända ut i kanten och det är därför det är rör utanför :)

//Selma

Stay strong, whathever they say.

Anna4077
2/11/13, 4:47 PM
#3

Gissade på de :) jag är inte så hamster erfaren men ser inte varför den inte skulle funka :)

Anna och taxen Max

Vildvittrans
2/11/13, 5:02 PM
#4

Jag tycker buren är i minsta laget och det är rätt mycket pengar för en liten bur. Det är svårt att fåin ett vettigt hjul. Det skulle varaom du tar bort ett hjulplan för om du tittar som det ser ut nu går hjulet precis inmellan våningarnaoch jag skulle tro hjulet är max 16cm i diameter. Du bör ha hjul som är minst 20cm. Rör är roligt men lite krångligare att rengöra. En del hamstrar får för sig att sova i rören och kissa samtidigt vilket kange dom problem med huden. Behöver inte bli så men kan vabra att veta om :) Jag personligen hade hellre köpt en stor duna, ett akvarie eller samla. Även om jag förstår tjusningen med såna här färgade roliga burar med rör och grejjer :)

Hälsningar 
/Emma Öhr

Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen ifokus.

Även dvärgsektionsansvarig i ovanstående förening.

Min uppfödning: Vildvittrans dvärghamsteruppfödning

 

Anna4077
2/11/13, 5:12 PM
#5

Bra poäng #4!

Anna och taxen Max

Thimea
2/11/13, 5:35 PM
#6

Som jag skrev i ett annat inlägg om den här buren är hjulen bara 14 cm i diameter. Det går inte att ta bort ett hyllplan eftersom de håller ihop kanterna på buren, varje våning har fyra kanter där två är plastsidor och två är gallersidor.

Annons:
[Virvel-Rex]
2/11/13, 10:48 PM
#7

Jag gillar inte alls sådanna hamster burar. Jag tycker du ska satsa på ett stort akvarium istället. Men de är klart att det funkar. Jag menar bara du kan köpa ett jätte fint stort akvarium för ca. 800kr som du annars skulle spenderat på den buren.

[hamster-expert]
2/11/13, 11:04 PM
#8

Jag gillar sådana burar, tycker hamster ser en mer genom gallret och då kan den ju klättra mycket. Den är ok för en dvärghamster, men alldeles för liten för en guldis. Tycker nog den har lite små ytor.

Vildvittrans
2/11/13, 11:17 PM
#9

Varför vill du att de ska kunna klättra hamster-expert? Hamstrar har inte det behovet. De kommer från en natur som är väldigt platt och karg. Vad hamstrar vill och behöver göra är att gräva och bygga gångar och det kan de verkligen inte göra i såna där våningsburar. Det enda stället man kan ha strö på som hamstern kan gräva är understa hyllplanet. Väldigt liten yta för en hamster att få utlopp för sina naturliga behov.

Nä, skippa sånt här krims krams som inte är praktiska eller anpassade för djuren tycker jag. Köp hellre en ful samla-låda eller ett lite otympligare akvarium. Då kan de få större yta och man kan ge dom ordentligt med spån (eller vad man nu väljer som strö).

Hälsningar 
/Emma Öhr

Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen ifokus.

Även dvärgsektionsansvarig i ovanstående förening.

Min uppfödning: Vildvittrans dvärghamsteruppfödning

 

Rocksey123
2/12/13, 3:39 PM
#10

Okej, jag har ju en Mini Duna nu… Den känns lite liten… Jag skippar den buren och tar och köper SAMLA eller liknande plast-låda istället! :)

//Selma

Stay strong, whathever they say.

[etsan]
2/12/13, 3:47 PM
#11

Ska bara säga att jag var på söder- zoo idag och på källar våningen under butiken fanns jättemånga bra hamsterburar. Åtminstone tio modeller till dvärg! Men kör på en samla de är bäst :)

theomuffin
4/17/13, 6:18 PM
#12

Jag tycker den ser jätte bra ut. Skulle gärna vilja ha en sådan till lill-plutten.Vad heter hemsidan?

Kika gärna in min hamsterinstagram emmashammies och min facebooksida där jag sälger pärlarmband: Pärlarmband made for You. https://www.facebook.com/P%C3%A4rlarmband-made-for-You-1331653063516116/

Silverlight
4/18/13, 7:38 PM
#13

Tycker att utseendemässigt var det en fjol bur men skulle inte köpt en sån till nån av mina hamstrar. Skulle kört på en plastlåda eller akvarium eller duna istället. Mer uttrymme och chans att gräva. :)

Mvh Jennifer, Melker, Milton & Skipper ❤

22/4-13  JUSTIN BIEBER Hjärta 

If you can´t be the things you want, learn to be the things you´re not...

Medarbetare på sajten: Justin Bieber ifokus.Glad

 

 

 

Annons:
Upp till toppen
Annons: