Annons:
Etikett04-tillbehör-utrustning
Läst 2942 ggr
Rocksey123
1/30/13, 4:41 PM

Ny bur :) (3-dje gången..)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag vet att jag redan har skrivet ett sånt här inlägg på Dvärghamster iFokus, och ett på hamster iFokus, men jag behöver verkligen tips! Jag ska köpa ny hamsterbur och behöver tips på online sidor! Skriv era tips här!Glad Blir jätteglad för svar

//Selma

Stay strong, whathever they say.

Annons:
moonbejb
1/30/13, 4:55 PM
#1

ikea.se / ikea.com

största samla-lådan är bäst! den kanske går att köpa online?

Therese.G
1/30/13, 7:27 PM
#2

Håller med #1 ang SAMLA lådan på 130L. Den är verkligen bäst och den går att beställa online. :)

Har tidigare förespråkat duna burar, dels för att dom är rätt så snygga, samt att våra hamstrar hade inget galler att bita i.
Men nu har våran hona lyckats HOPPA upp i taket från övervåningen och biter i gallret för att sedan ramla ner i burbotten igen (ingen skada än), hon ska flytta in i en SAMLA troligtvis i helgen.

- Therese

Scorpio97
1/30/13, 7:36 PM
#3

Mina klättrar i taket på duna-burarna, om man råkar ha något som är lite för högt. Så man får passa det lite.

Själv rekommenderar jag akvarium (: Ju större desto bättre. Brukar finnas på blocket, annars kan man fråga på hamster/gerbil-forum eller akvariefisk-forum (brukar finnas billiga som har fått en spricka och därför inte kan användas till vatten)

Annars är ju SAMLA-lådan bra (:


//Jessie

Emmny
1/30/13, 7:37 PM
#4

Tycker också att 130 L samlan är bäst, den är billig, stor och lätt att städa.

Annars är akvarium bra fast dom är lite dyrare och svåra att städa.

Har också haft det problemet med att dom biter i takgallret, är väldigt jobbigt att lyssna på och dom får ett sånt där sår på nosen.

Hälsningar Mig och mina hamstrar !

Ha det bra !

 

Rocksey123
2/3/13, 8:00 AM
#5

Han har fått testa gallerburar och han biter aldrig på gallret. Inte i lekhagen, inte i gallerburar… Men har någon nåt litet tips på någon djuraffär på nätet som har mycket burar, leksaker, alltså, stort utbud på hamster grejer!Glad

//Selma

Stay strong, whathever they say.

minihamster
2/3/13, 10:07 AM
#6

www.ZOO.se finns det ganska mycket burar, leksaker m.m. Där har jag köpt mycket till min hamster. :)

//Josephine :)

Annons:
Rocksey123
2/3/13, 12:08 PM
#7

Ja, det har du rätt i! Jag hittade mycket saker där. Men burar… Nja det var nog inte det största utbudet på burar..

//Selma

Stay strong, whathever they say.

minihamster
2/3/13, 1:11 PM
#8

Nej, det är sant, men på www.zooplus.se finns det ett ganska stort utbud burar. Jag har aldrig handlat där själv.

//Josephine :)

mamman69
2/4/13, 8:22 AM
#9

titta på pwss.se. De verkar ha hur mycket? som helst.

De var snabba med leveransen också. Jag beställde lite hus och leksaker í onsdags och de kom fram redan i fredags.

Ellenfyrkant
2/4/13, 12:45 PM
#10

Det är bättre att du puttar dina trådar än att göra nya.

Mvh Ellenfyrkant

Rocksey123
2/4/13, 4:09 PM
#11

10# skriver man bara ett till inlögg då eller? :)

//Selma

Stay strong, whathever they say.

Ellenfyrkant
2/4/13, 4:43 PM
#12

Japp, så hamnar det längst upp igen :)

Mvh Ellenfyrkant

Rocksey123
2/9/13, 4:59 PM
#13

Putt

//Selma

Stay strong, whathever they say.

Annons:
[etsan]
2/10/13, 10:09 AM
#14

Köper alltid största samlalådan. Förut köpte kag av en djuraffär som heter söderzoo i gävle där jag bor, de hade ganska stort utbud på burar förut fast jag vet inte nu.

Rocksey123
2/10/13, 3:29 PM
#15

Bor i gävle jag med! Köpte min bur och hamster där. Men dom har bara en bur.

//Selma

Stay strong, whathever they say.

[etsan]
2/10/13, 7:42 PM
#16

Jaha, sammanträffande! Förut hade de alltid massa burar, men nu har de kanske inte lika många längre! Har du kollat arkens zoo och djurmagasinet? De kanske har nåt!

Rocksey123
2/11/13, 7:02 AM
#17

Arken zoo har typ bara den där buren som är jätteliten med liiiite rör. Och en bur som är i galler och JÄTTE-hög så om hamstern ramlar ner så dör den nog.

//Selma

Stay strong, whathever they say.

Elin-Li
2/14/13, 9:48 PM
#18

#17 Jag jobbar på arken zoo och har gjort i flera år. Jag måste bara få säga att sortimentet erierar mellan de olika butikerna. De fyra butiker jag jobbar i har vi 6 olika varianter. Båda höga och låga, med eller utan rör :)

// Elin-li, 

Scorpio97
2/14/13, 10:28 PM
#19

Vissa djuraffärer kan ta hem buren du vill ha om du frågar (:


//Jessie

Elin-Li
2/14/13, 10:33 PM
#20

#19 Det bruker de flesta göra och de ska inte kosta något extra :)

// Elin-li, 

Annons:
Upp till toppen
Annons: