Annons:
Etikett01-avel-genetik-och-uppfödning
Läst 1514 ggr
Rocksey123
1/26/13, 7:30 PM

Rysk Vintervit?

ja har köpt min dvärghamster på en zoo-butik… där sa dom att Kiwi (min hamster alltså) var sibirisk. Men de står överallt att sibirisk är felbenämt… ja har också läst att sibirisk dvärghamster är felbenämt och riktiga rasen är Rysk vintervit… Är de sant?

//Selma

Stay strong, whathever they say.

Annons:
Scorpio97
1/26/13, 7:37 PM
#1

Sibirisk hamster kallas dom ofta i djuraffären, men det finns ingen art som heter så.

Dom fyra arterna är Rysk Vintervit (vanlig i djuraffär), Campells (vanlig i djuraffär), Robotovskis (finns ibland) och Kinesisk hamster (mycket sällsynt). Sen finns dte även hybrider mellan Vintervit och Campells, en blandning med andra ord.

Din är förmodligen hybrid, dom flesta i djuraffärer brukar vara det. Kan även vara ren Vintervit eller Campells. Om du lägger upp en bild så går det ibland att se (:

Sen ska dvärghamstrar bo två och två, men tyvärr så säger zoo-butiker att dom inte ska det. Hamstrar från djuraffär är ofta grossist-uppfödda, då tänker dom inte alls på temperament och liknande, så dvärgar från butik är oftast svårare att ha tillsammans än hamstrar från uppfödare. Så om du har möjlighet att köpa en liten kompis till den (gärna från uppfödare) så är det bra (: Vissa hamstrar är aggressiva och bor helst själv, medans andra blir deprimerad då och vissa verkar inte riktigt bry sig om dom har kompis eller ej.


//Jessie

[kronoskogensvintervita]
1/26/13, 10:25 PM
#2

Köper man hamster i en zoobutik är det ganska säkert en hybrid om inte någon uppfödare som har stamtavla på sina hamstrar lämnar till butik, vilket sällan händer!

Sibirisk hamster säger de oftast pga att de inte har eller mycket liten kunskap om dvärgar.

Håller med ovanstående skribent!!!

Rysk vintervit heter arten!Glad

Rocksey123
1/27/13, 10:15 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

ja tror att han är Rysk Vintervit med en mörk ål på ryggen… har kollat på kite bilder och han är väldigt lik dom

//Selma

Stay strong, whathever they say.

Emmny
1/27/13, 11:24 AM
#4

Är ju väldigt svårt att se men skulle gissa på Rysk vintervit Sapphire.

Hälsningar Mig och mina hamstrar !

Ha det bra !

 

[kronoskogensvintervita]
1/27/13, 11:48 AM
#5

Färgen heter sapphire men det kan vara en hybrid, de är ganska lika, känner du en puckelrygg på dvärghamstern är det ganska säkert en hybrid

Rocksey123
1/27/13, 2:31 PM
#6

ja blir väldigt glad om de e en sapphire för jag älskar verkligen sapphire!

//Selma

Stay strong, whathever they say.

Annons:
HamsterMarie
1/27/13, 6:49 PM
#7

#7 Är hamstern från djuraffär är det nästan helt säkert en hybrid. Färgen är som sagt sapphire.

Upp till toppen
Annons: