Annons:
Etikett04-tillbehör-utrustning
Läst 2578 ggr
[Iyen]
2013-01-21 13:00

Miljöberikning

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vilken miljöberikning ger ni era hamstrar?
Vilken miljöberikning uppskattas mest?

Bakgrund- -har en ensam roborovski hane, som INTE går ihop med andra hanar. Ibland som berikning låter vi dem träffas genom galler på en neutral plats. Just för berikningen.
Han springer sällan på sitt tefat, han hamstrar inte särskilt mycket och är allmännt passiv. Därför söker jag tips på sysselsättning och aktivering.

Min hypotes kring att han inte hamstrar, utan äter "på plats". Är just att han inte känner något behov av att samla på sig mat. Han vet att det ALLTID finns mat.

Jag skulle kunna sprida ut maten i buren och då låta han leta efter den, men då har jag inte alls någon kontroll på OM han äter och hur mycket?.

Hans tänder ser bra ut, han verkar frisk för övrigt så jag har ingen som helst misstanke på sjukdom.
Problemet, som jag tror, bottnar i ett passivt, ensamt och tråkigt liv. Och därför tänkte jag kolla om någon här har något tips.

På bilden ser ni honom och hans ärrade öra Förvånad

Annons:
hikaru
2013-01-21 16:04
#1

vilken söt liten tomte Kyss

//Sara

hikaru.se

[Wilbur]
2013-01-21 21:52
#2

Jag gjorde en lekbur till mina, den uppskattas som tusan! Och var gång jag städat bo-buren så ändrar jag om lite i den. Kanske mina hamstrar som är efterblivna men de verkar älska förändring… Hängde dessutom upp en morot i en kedja i burtaket, aktivering på hög nivå för mina..!

Anna4077
2013-01-31 22:51
#3

Det där med morot var en toppen idé! Har såna gnagarpinnar med frön men tycker han äter dåligt när han har sån men morot är ju både nyttigt och knaprigt! Super bra idé

Anna och taxen Max

Upp till toppen
Annons: