Annons:
Etikett01-avel-genetik-och-uppfödning
Läst 7061 ggr
Jelic
2013-01-07 11:41

Kinesisk dv saknar svans!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! råkade av misstag hamna i fel forum förra gången när man googla lite fort så försöker nu igen och med bild den här gången =)

Min kinesiska hane har som på bilden ingen svans och jag undrar om någon vet va de kan bero på? Fick svaret att de kan ha blivit när han var liten att mamman lr någon av syskonen kunnat bita av den.. Själv tror jag lite mer på att de är en svansdeffekt. Men någon annan som kanske vet? =)

Annons:
Michaela-N
2013-01-07 20:59
#1

Oj vilken stor pung! Ska den vara så stor?

Jelic
2013-01-07 22:33
#2

joo deras pung blir rätt stor =P

mjuhm
2013-01-07 23:07
#3

Pungarna ska vara stora hos kineser ^^
Själv vet jag inte, men vill gärna se om någon annan vet.

♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥

Vildvittrans
2013-01-09 02:15
#4

Jag vet inte heller. Har inte hört att någon haft en svanslös kines förr. Men det kan säkert vara en defekt precis som du säger. Det finns ju andra djur som föds utan svans. Men det kan också vara så att han blivit biten eller slagit i och brutit svansen så illa att den dött och ramlat av. Tror inte det går att säga om han inte har någon uppfödare man kan fråga tyvärr.

Jag hade inte avlat på honom men det kanske du inte har tänkt heller Glad

Hälsningar 
/Emma Öhr

Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen ifokus.

Även dvärgsektionsansvarig i ovanstående förening.

Min uppfödning: Vildvittrans dvärghamsteruppfödning

 

Jelic
2013-01-10 01:40
#5

nae de vore dumt med den svansen då och vill inte ta några risker, fast förutom de så är han är världesn goaste hamster =D Hade jag vetat om de skulle varit så att han på nåt sett förlorat svansen så att de inte är något fel på han så hade avel kanske varit ett alternativ =)

Vildvittrans
2013-01-10 02:01
#6

Förnuftigt resonemang Skrattande

Hälsningar 
/Emma Öhr

Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen ifokus.

Även dvärgsektionsansvarig i ovanstående förening.

Min uppfödning: Vildvittrans dvärghamsteruppfödning

 

Annons:
Jelic
2013-01-10 21:04
#7

joo, dumt att ta onödiga risker^^ hade annars vart kul med kineser då de inte finns någon uppfödare här i östergötland som föder upp såna =)

jossa5
2013-01-10 21:10
#8

Jättesöt hamster, fast den är lite läskig med sån stor pung! :o (Har svårt för pungar på djur, särskilt små djur)

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

Jelic
2013-01-10 23:52
#9

haha pungen bits inte ;) När jag va liten och hade min första han-hamster så tyckte jag pungen va lite äcklig, men de försvann ganska snabbt =)

Vildvittrans
2013-01-11 15:28
#10

Ja det behövs fler Kinesuppfödare! Kanske kan bli ett framtida projekt om du fortsätter att tycka det är roligt ;-)

Kelade kineser hos Ida i Borås häromdagen o dog lite för de är ju så mysiga! Är riktigt sugen på en kel-korv. Kanske en äldre omplacering om en sådan dyker upp. Jag ska inte avla eftersom jag har fullt upp med mina Vintervita känner jag. Men en kelis hade jag inte tackat nej till :-)

Hälsningar 
/Emma Öhr

Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen ifokus.

Även dvärgsektionsansvarig i ovanstående förening.

Min uppfödning: Vildvittrans dvärghamsteruppfödning

 

Jelic
2013-01-19 22:05
#11

lite sent svar men jag har faktiskt funderat lite på en kinesuppfödning^^ dock blir de längre fram i större lägenhet så att dom får plats =)

Vildvittrans
2013-01-19 23:45
#12

Det tycker jag du ska göra. Fler Kineser åt folket!

Hälsningar 
/Emma Öhr

Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen ifokus.

Även dvärgsektionsansvarig i ovanstående förening.

Min uppfödning: Vildvittrans dvärghamsteruppfödning

 

Upp till toppen
Annons: