Annons:
Etikett04-tillbehör-utrustning
Läst 1300 ggr
AliciaRamsin
2013-01-06 16:58

Toapapper att gosa i..

Har hört att man kan använda sönderrivet toapapper inne i hamsterboet så att hamstern kan gosa i det. men är det bra eller dåligt? om han äter på det är det väl inte så bra? och sen finns det hamstervadd också, fungerar det? :))

Annons:
[Zlarviig]
2013-01-06 17:03
#1

Jag ger toapapper till mina gerbiler och de älskar det! Jag tror nog inte att det är något farligt om dem äter det, det är ju oftast bara från trä. Fast jag vet inte om de bleker det för att papperet ska bli vitt? Isåfall är ju brunt (med andra ord fult) toapapper bäst.

Och jag har hört att hamstervadd inte är bra alls. Det är flera hamstrar som har fastnat med fötterna och varit tvugna tt bli avlivade.

Bine93
2013-01-06 17:05
#2

Toapapper fungerar hur bra som helst :)!! I min erfarenhet brukar de aldrig äta det :P. De kan stoppa det i kindpåsarna, men det är bara för att de ska frakta det till boet där de vill bädda ;).

Hamstervadd ska absolut inte användas! Det är jättefarligt, hamstrarna kan kvävas eller fastna i det och förlora ett ben eller liknande.. Så det ska du absolut inte ha..

jossa5
2013-01-06 18:15
#3

Jadå, som dom andra säger, toapapper funkar jättebra.

Och som redan är sagt, hamstervadd är inge bra, för skulle dom stoppa det i kinderna så kan det bli en liten boll där som ligger och bli äcklig, och då kan hamstern bli sjuk.
Sen finns det ju olika vadd med, men inget är bra. Vissa som ser trådiga ut kan fastna runt tassar, och då kan hamstern tappa den. Det är inte jättefarligt, men det blir ju lite besvärligt.

Så använd gärna toappapper, det är nog det bästa :)

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

Upp till toppen
Annons: