Annons:
Etikett04-tillbehör-utrustning
Läst 5592 ggr
JessieS
2013-01-02 22:48

Lekhage

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har byggt ihop en liten lekhage till min hamster där hon ska få springa runt och göra sig av med energi någon gång om dagen eftersom att jag tycker att springbollen verkar så tråkig, dessutom låter jag henne bara springa runt i den max 5 minuter åt gången eftersom att jag tycker att den är så liten.

Jag har låtit henne springa runt i lekhagen lite nu i kväll och hon springer runt som en pytteliten dåre och verkar ha det roligt. Samtidigt verkar det som att hon är väldigt inne på att ta sig ut därifrån. Hon försöker klättra på väggarna och "gräver" när hon kryper in i toarullarna. Ändå har hon två spånfyllda lådor där hon kan gräva om hon vill.

Javäl, vad för leksaker skulle jag kunna lägga in? :) Jag kommer inte att ha lekhagen framme hela tiden så det ska vara saker som är lätta att plocka undan.

Jag undrar också varför hon gräver så otroligt mycket i toarullarna när hon aldrig gör det i buren?

Annons:
JessieS
2013-01-02 22:49
#1

Kan tillägga att jag fixat till den stora grävlådan genom att vika upp kanterna eftersom att hon inte ville klättra ut genom röret. Hon är även alltid under uppsyn i lekhagen så jag ser till att hon inte biter på tejpen till någon av leksakerna. Jag har även ändrat den lilla grävlådan genom att lägga den ner eftersom att jag inte vill att hon ska ramla ner på golvet från den. Hon tycker om att gräva i den nu, däremot blir det ju en del spån på golvet, men vad står man inte ut med för sina älskade kryp.

panini
2013-01-03 14:11
#2

Jag kan strax visa en bild på min och hur jag har gjort med inredning osv. Min är också så att de vill komma ut med etd är bara för att de ser ut från lekhagen i min och de vill komma ut och utforska ännu mera! :)

panini
2013-01-03 15:27
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Just nu i min lekhage så har jag; en liten kartong med spån i, en stor kartong med massa hål i, stor pepparkaksburk med en massa papper i, en gungbräda i trä, en skokartong med mycket spån i och ett plaströr sen leder upp ditt, en liten toarulle, en glasslåda med badsand i, en liten avlång brödkorg som är upp och ned vänd, en lila ljus sak med 3 olika in och utgångar, en lång toarulle, en liten grön plastskål med en av mina hemmagjorda godisblandningar, ett labyrinhus i trä, en katt bjällerboll, ett färgglatt playgym och en "träbro" som hänger på sidan på gallret. Hagen är en sådan som man kan köpa i djuraffärer med färgglad galler.

+ Ture och Vilgot som är ute och leker just nu! ;D

Jag har såhär mycket grejer i min lekhage för att annars så tröttnar de och börjar att bita på gallret! :o

Bild:

panini
2013-01-03 15:31
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Saker som jag inte har i lekhagen just nu; ett litet trähus, en STOR kartong med 4 olika ingångar med toarullar och spån och papper innuti, en myspåse, en låååång röd tunnel och en blå plastgrej. Brukar ha mer grejer men jag har släng mycket nu då jag brukar göra nya kartong grejer varje veckaa, Och sakerna i lekhagen brukar bytas och ändras varannan dag! :)

Bild:

panini
2013-01-03 15:32
#5

Myspåsen och den lååånga röda tunneln är gjorda i tyg! :)

JessieS
2013-01-03 16:28
#6

Vad fint. :) Vad för material skulle jag kunna ha i grävlådan istället för spån? Fungerar det med vanlig sand? Hon verkar inte vara så förtjust i att gräva i spånet. Den liggande grävlådan är hon dock mer intresserad av men jag skulle ju vilja att hon gräver i en låda istället för att försöka krafsa upp golvet. :p

Annons:
nadilda
2013-01-04 13:03
#7

#4 Hihi jag såg mys-tunnlen och tänkte detta måste vara Johanna innan jag såg din Avatar :P :D

panini
2013-01-04 13:19
#8

#7 Haha, ja och jag har hört att du skvallrat till Emma om hur mysiga hampisarna är! ;P

nadilda
2013-01-04 13:27
#9

#8 Hihi, ja det har jag gjort Oskyldig Och visat bilder Skrattande Har du hört att ni kanske ska bli utnyttjade som hamstertransport när ni ska hämta Haily (hette hon så?)

nadilda
2013-01-04 13:29
#10

Jag brukar ha massa äggkartonger i mina lekhagar :) Och ett stort sandbad har jag ibland också. Brukar gömma lite solrosfrön så att dom får leta :D

panini
2013-01-04 13:52
#11

hihi, ja det heter hon, men hon sk asedan döpas til Gretchen (ahha, mamma döpte henne ;P)!

Haha, nä det visste jag inte..? Tyst

nadilda
2013-01-04 13:58
#12

Emma ska prata med er, ska nämligen också ha en hamster ifrån Emma. En av hennes finska avelhanar, ska ha han på foder. Så om ni kunde ta med honom hade det varit jätte snällt! Ni bor väll i sjöbo? På helgerna bor jag 10 minuter därifrån :D

nadilda
2013-01-04 14:01
#13

Förlåt Ts för OT, vi ska ta resten över Pm nu Skäms

Annons:
Upp till toppen
Annons: