Annons:
Etikett01-avel-genetik-och-uppfödning
Läst 1540 ggr
mrsseven
12/26/12, 7:26 PM

Hjälp med färg... IGEN :-)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Försöker klura ut vad den här lilla dvärghamstern är för någon. Kan det vara vintervit sapphire? Snälla hjälp en glad amatör som försöker lära mig färger och sorter Glad

Annons:
mrsseven
12/26/12, 7:27 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Och en till bild fast bakifrån

mrsseven
12/27/12, 2:50 PM
#2

Ingen? :S

[hamster-expert]
12/28/12, 12:39 AM
#3

tror det kan vara en väldigt blek saphire :) hur gammal är den? om det är en rysk vintervit så har den kanske bytt till vinterpäls.

mrsseven
12/28/12, 1:59 PM
#4

Bara nio veckor så det kanske är ålder och vinter :)

tove1717
12/29/12, 9:25 AM
#5

min hamster ser prick lika dan utt och är också nio veckor vad konstigt! Jag vet inte heller vilken färg det är?

Therese.G
12/30/12, 8:02 PM
#6

Hm .. ser ut som en blek sapphire med vinterpäls. Inte helt säker dock

- Therese

Annons:
mrsseven
1/1/13, 2:25 PM
#7

Ja jag har kollat mig trött på alla möjliga bilder nu :) Får se hur det blir när det ljusnar

Cattii
1/1/13, 4:46 PM
#8

Kan nog vara en cambells, finns ju lite fler färgvarianter utav dem… nu kan jag inte alls vad deras färger heter. men de finns ju i tex beige, sandfärgat… o tyckte denna såg lite sådan ut?? eller kanske bara är på fotot?

mrsseven
1/1/13, 9:17 PM
#9

Han är "lite" gråskiftande men mest beige aktig. Svårt det här… Men ska inte Cambells ha lite större öron? Den här lilla filuren har jättesmå…

Cattii
1/1/13, 10:28 PM
#10

kan juh vara en hybrid mellan cambells och vintervit

mrsseven
1/2/13, 6:50 AM
#11

Ja där har vi det kanske? :) Tack för att ni klurar med mig :)

[Em_I_Am]
1/2/13, 4:14 PM
#12

Är hamstern från djuraffär eller från uppfödare som inte har stamtavlor är det en hybrid. Eller klassas som en hybrid iallafall.

Jag tippar på att den här hamstern är en hybrid från djuraffär men att man kan säga att färgen är Sapphire. Grossister färgavlar inte så mycket eller så bra så Sapphire från djuraffär kan faktiskt bli väldigt bleka och beigeaktiga.
Sen tror jag att hamstern dessutom har vinterpäls som kan ta bort det blå men lämna en del beige kvar. Jag TROR att den kommer bli lite mer blå när våren kommer, men vågar inte säga säkert. Spännande att vänta o se helt enkelt ;-)

mrsseven
1/2/13, 9:08 PM
#13

Ja det stämmer, djuraffär (som sa att han var vintervit sapphire, men sen vet man inte om de är kunniga…) Nu såg jag att han är nästan helt vit så det är helt klart vinterpäls. Ja jag undrar vad det blir när solen kommer tillbaka :-)

Annons:
Upp till toppen
Annons: