Annons:
Etikett06-djurskyddsfrågor
Läst 5225 ggr
KiwiCupcake
2012-10-12 17:26

Målarfärg = farligt?

Jag är väldigt petig nu, eftersom jag imorgon ska köpa mina första två dvärghamstrar och undrar en sak.

Hur är det med målarfärg? Jag har t ex målat mina toarullar, men tjejerna ska bara få använda dem när jag är med, så jag ser om de gnagar och sådär.

Så undrar, finns det något farligt ämne i färg? Som tre färg och inte bara vattenfärg, mer fast färg?

JÄTTETACKSAM FÖR SVAR!

Ps. Visste inte säkert vilken kategori inlägget skulle tillhöra, någon (medarbetare) får gärna flytta om det ligger fel Glad

Annons:
Hanna
2012-10-12 17:28
#1

Vattenbaserad färg kanske skulle funka?

Men varför har du målat på det som de ska gnaga på?

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

KiwiCupcake
2012-10-12 17:30
#2

1# Haha, nej jag ska ha toarullarna till en labyrint jag har gjort till dem, och tyckte den skulle se roligare ut om jag färglägde! 
Toarullarna i buren som de gnager på är vanliga, haha!

Honestyisdead
2012-10-12 17:31
#3

Om färgen är giftig eller inte beror helt på vad det är för färg.

AnneN
2012-10-12 17:32
#4

Vanlig målarfärg, typ som man målar väggar, mm med innehåller ofta lösningsmedel och är extremt giftigt så jag skulle absolut inte ha något med sådan färg till hamstrar oavsett om det är under bevakning eller ej.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Mutchof
2012-10-12 17:36
#5

Vattenfärg som barn ofta använder som är vattenbaserad skall fungera. Iaf för fåglar. Många målar klossar som papegojorna gnager på med sådan vattenfärg.

http://www1.vasteras.se/emausforskola/sa-arbetar-vi/images/vattenfarger_7571_n.jpg

AnneN
2012-10-12 17:49
#6

#5 Ja vanlig vattenfärg som barnen målar med är helt ofarlig.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Annons:
Emmny
2012-10-13 15:14
#7

För att vara på den säkra sidan tycker jag att du inte ska ha någon annan färg än vanlig vattenfärg.

Hälsningar Mig och mina hamstrar !

Ha det bra !

 

Upp till toppen
Annons: